جانشین انتظامی استان ایلام بیان کرد؛

لزوم راه اندازی شورای عالی فضای مجازی در استان ایلام

جانشین انتظامی استان ایلام با بیان اینکه زندگی اقشار وسیعی از مردم وابسته به فضای مجازی است بر لزوم راه اندازی شورای عالی مجازی در استان تاکید کرد.

لزوم راه اندازی شورای عالی فضای مجازی در استان ایلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سرهنگ شهاب عزیز زاده جانشین انتظامی استان ایلام  در جمع تعدادی از مسئولان و صاحب نظران استانی اظهار داشت: در حوزه فضای مجازی با فیک‌نیوزها و اخبار خلاف‌واقع مواجه هستیم ، اخباری که به جامعه آسیب‌رسان هستند و ممکن است به بخش بزرگی از جامعه توهین شود که این‌ موضوعات بایستی بلافاصله ریشه یابی و مهار شود.

او با بیان این‌که امروزه جنگ در حوزه فضای مجازی، بحثی جدی است، گفت: در این جنگ نیز همانند جنگ سخت، نمی توان بدون تجهیزات به جنگ دشمن رفت ،بلکه بایستی از هر لحاظ و با دانش روز در این مسیر گام برداشت.

جانشین انتظامی استان با بیان اینکه معایب شبکه های اجتماعی به ویژه نقض حریم خصوصی افراد در آن بر کسی پوشیده نیست افزود: بدیهی است که تکنولوژی مخصوصا فضای مجازی جدا از معایب خود، فرصت هایی را در اختیار کاربران مخصوصا کارآفرینان و مشاغل خانگی قرار می‌دهد که بهره‌برداری از آن می‌تواند اقتصاد یک کسب و کار را متحول کند.

او با بیان اینکه امروزه جرائم در مجازی به سرعت در حال افزایش است بیان کرد: راه اندازی شورای عالی مجازی در استان می تواند بسیار اثرگذار باشد.

سرهنگ عزیززاده نقش مشارکت همگانی در از میان بردن تهدیدات فضای مجازی را پررنگ و اساسی دانست و از آموزش و فرهنگ سازی به عنوان عاملی اساسی برای دفع تهدیدهای این فضا یاد کردند و تقویت آموزش ها در این حوزه را برای اقشار مختلف بویژه نسل جوان و نوجوان که عمده استفاده کنندگان از این فضا هستند را ضروری دانست.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.