دستگیری هکر دو هزار کارت بانکی در دره شهر/۱۱ نفر حفار غیرمجاز آثار تاریخی در استان ایلام دستگیر شدند

مهم‌ترین حوادث امروز دهم یازدهم دی ماه را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری هکر دو هزار کارت بانکی در دره شهر

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مهم‌ترین حوادث امروز دهم یازدهم دی ماه را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری هکر دو هزار کارت بانکی در دره شهر

دادستان دره شهر گفت:هکر دو هزار کارت بانکی در دره شهر دستگیر شد.

علی ادبی فیروزجایی دادستان دره شهر گفت: پس شکایات همشهریان مبنی بر برداشت مبالغی از حساب بانکیشان با دستور و پیگیری بهنام تیرافکن بازپرس دادگستری دره شهر موضوع در دستور کار دستگاه قضایی و پلیس فتا قرار گرفت.

او اظهار کرد: پس از بررسی‌ها و تلاش پلیس فتا استان متهم در کمترین زمان ممکن دستگیر شد.

فیروزجایی افزود: متهم با ایجاد درگاه جعلی اطلاعات دو هزار کارت بانکی شهروندان را هک و اقدام به جابجایی مبالغی از حساب آن‌ها کرده بود.

او یادآور شد: تا کنون این هکر به ۵۲۳ فقره کارت بانکی اعتراف و پرونده برای رسیدگی بیشتر در حال بررسی می‌باشد.

 

۱۱ نفر حفار غیرمجاز آثار تاریخی در استان ایلام دستگیر شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از دستگیری ۱۱ نفر حفار غیرمجاز آثار تاریخی در استان ایلام در سه ماهه پاییز امسال خبر داد.

عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت:در پی گشت‌های نامحسوس شبانه توسط نیرو‌های یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان طی سه‌ماهه سوم سال جاری ۱۱ نفر در راستای تخلفات حفاری در محوطه‌های آثار تاریخی در شهرستان‌های دره شهر، ملکشاهی، دهلران و ایوان دستگیر شدند.

او افزود:ازمتهمان درمجموع سه دستگاه فلزیاب و ابزار و ادوات حفاری کشف و ضبط شده است و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

کشف ۱۳ فقره انواع سرقت در ایلام

فرمانده انتظامی ایلام با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از سرقت و دستگیری ۵ سارق، گفت: در این طرح ۱۳ فقره انواع سرقت کشف شده است.

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی ایلام  گفت: پس از وقوع چند فقره سرقت و همچنین تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان‌های اجرائی شهرستان قرار گرفت.

او ادامه داد: با بررسی محل انجام سرقت‌ها و همچنین تحقیقات میدانی و با اشرافیت کامل ۵ سارق شناسائی و تحت کنترل قرار گرفتند.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه امنیت مطالبه به حق شهروندان است، اضافه کرد: در چند عملیات جداگانه ۵ سارق دستگیر و به ۱۳ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

او از مشارکت و همراهی خوب مردم با پلیس قدردانی کرد و اظهار کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با اشاره به اینکه پلیس براساس وظیفه ذاتی خود برای تامین امنیت و آرامش شهروندان تمام تلاش خود را به کار خواهد بست بیان کرد: شهروندان توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده افراد مشکوک از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

 

طرح ویژه نظارت بر آرایشگران زنانه شهر ایلام اجرا شد

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان ایلام از طرح ویژه نظارت بر تبلیغات آرایشگران زنانه شهر ایلام در فضای مجازی خبر داد.

 سرهنگ علی جمشید پور رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان ایلام گفت: در پی رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و اشراف اطلاعاتی پلیس امنیت عمومی در خصوص فعالیت صنوف در فضای مجازی، موضوع در دستور کار ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی انتظامی استان قرار گرفت.

او افزود: مأموران ضمن هماهنگی لازم از تعداد ۷۵ واحد صنفی آرایشگاه زنانه بازدید به عمل آوردند و پس از بررسی و تطبیق فعالیت آرایشگران با ضوابط انتظامی ابلاغی، تعداد ۵۲ مورد اخطار صنفی بدلیل عدم رعایت ضوابط انتظامی و تبلیغات نامتعارف ابلاغ و در نهایت، تعداد ۵۲ مورد تعهد صنفی اخذ و تعداد ۱۲ واحد نیز بدلیل عدم رعایت ضوابط و عدم پایبندی به تعهدات پلمپ شدند.

سرهنگ جمشید پور در ادامه از شهروندان خواست: با توجه به حضور گسترده قشر بانوان در مکان‌های صنفی یاده شده و احتمال آسیب دیدن زنان در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ضمن رعایت هوشیاری لازم، در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را از طریق شماره تلفن ۲۱۸۲۱۱۵۹ به اداره نظارت بر اماکن عمومی اطلاع دهند.

 

استنشاق گاز مونواکسید کربن جان مرد سیروانی را گرفت

 فرمانده انتظامی شهرستان سیروان از فوت مرد ۸۷ ساله در سیروان، بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن، خبر داد.

سرهنگ رضا خورانی  فرمانده انتظامی شهرستان سیروان گفت: روز گذشته، در پی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر خفگی فردی در یکی از روستا‌های بخش مرکزی سیروان موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی اضافه کرد: گزارش اولیه ماموران انتظامی حاکی از آن است، که به دلیل نامعلومی آتش از بخاری نفت سوز خانگی به البسه و تعدادی از پتو‌ها سرایت کرده است.

او عنوان کرد: در معاینه اولیه از جسد هیچ گونه آثاری دال بر سوختگی مشاهده نشد و احتمالا مرگ در اثر استنشاق گاز مونواکسیدکربن، بوده است.

فرمانده انتظامی سیروان با اشاره به اینکه جسد متوفی توسط عوامل امدادی و اورژانس به پزشکی قانونی منتقل شد، گفت: تحقیقات پلیس و مرجع قضائی در خصوص علت تامه مرگ ادامه دارد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.