کلاهبرداری مالی در پوشش طرح ملی مسکن در ایلام / کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در ایلام

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و سوم آذر ماه را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبرداری مالی در پوشش طرح ملی مسکن در ایلام / کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در ایلام

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مهم‌ترین حوادث امروز بیست و سوم آذرماه را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در ایلام

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با اشاره به اجرای طرح مبارزه با سرقت گفت: ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این طرح کشف شده است.

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت:هدف از اجرای این طرح، برخورد با سارقان و همچنین شناسایی موتورسیکلت‌های سرقتی بوده است که بهصورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ شهر ایلام قرار گرفت.

او ادامه داد:ماموران با توجه به شگرد‌های خاص پلیسی و سرنخ‌های موجود، ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی را در این طرح شناسایی کردند.

موسوی با بیان اینکه ۲ سارق نیز دستگیر شدند، مطرح کرد: در این راستا پرونده‌ای تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

او بیان کرد: موتورسیکلت‌ها به علت عدم نصب تجهیزات حفاظتی مناسب و همچنین عدم رعایت نکات ایمنی توسط مالکان، طعمه مناسبی برای سارقان بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام اظهار کرد: به شهروندان گرامی توصیه می‌کنیم هشدار‌ها و توصیه‌های پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده افراد مشکوک از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

کلاهبرداری مالی در پوشش طرح ملی مسکن در ایلام

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ایلام در رابطه با کلاهبرداری مالی در فضای مجازی در پوشش طرح ملی مسکن در ایلام خبرداد.

سرگرد علی رضا یعقوبی رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ایلام گفت: در چند روز گذشته پیامکی حاوی یک لینک با موضوع طرح ملی مسکن به تعدادی از شهروندان ارسال شده است و از آن‌ها خواسته شده تا جهت ثبت نام در طرح مذکور بر روی لینک معرفی شده کلیک کنند.

او افزود: پس از این اقدام، کاربر به یک صفحه بانکی جعلی هدایت شده و بایستی مشخصات کارت بانکی از جمله رمز دوم آن را وارد و جهت ثبت نام مبالغی را واریز کند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ایلام ادامه داد: پس از وارد کردن اطلاعات بانکی مشاهده می‌شود که حساب بانکی شهروندان خالی شده و در واقع از آنان کلاهبرداری شده است.

او مطرح کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم به اینگونه پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی به هیچ عنوان اعتنا نکنند و هرگونه اخبار در مورد طرح ملی مسکن را فقط از طریق سازمان‌های ذی‌ربط و خبرگزاری‌های رسمی دریافت کنند.


کشف ۱۱۲ قوطی روغن قاچاق در ایلام

رئیس پلیس آگاهی ایلام از کشف ۱۱۲ قوطی روغن قاچاق در ایلام به ارزش ۳۳۶ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علی مهری رئیس پلیس آگاهی ایلام گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی اخبار و اطلاعات واصله مبنی براینکه شخصی به هویت معلوم اقدام به ذخیره سازی روغن موتور خودرو در داخل انبار کرده، موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با کالای قاچاق و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او ادامه داد: طی هماهنگی با مراجع قضائی و در بازرسی از این انبار، تعداد ۱۱۲ قوطی روغن قاچاق کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده ۳۳۶میلیون ریال برآورد شده است، مطرح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

کشف ۹۳ درصدی سرقت‌ها در شهرستان سیروان

فرمانده انتظامی سیروان از کشف ۹۳ درصدی سرقت‌ها در شهرستان سیروان طی سال جاری خبر داد.

سرهنگ رضا خورانی فرمانده انتظامی سیروان گفت: در راستای تشدید اقدامات و فعالیت‌های انتظامی پلیس و اجرای طرح هایی، چون ارتقاء امنیت اجتماعی، مبارزه با سارقان حرفه‌ای، مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و پاکسازی نقاط جرم خیز و آلوده و همچنین نظارت بر اصناف، اقدامات مثبتی در ۹ ماهه اول سال جاری توسط پلیس شهرستان سیروان صورت گرفته است.

او ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان سیروان در طی ۹ ماه گذشته با شناسایی نقاط آلوده و جرم خیز، پاتوق‌های معتادان و خرده فروشان مواد مخدر موفق به کشف بیش از یک کیلو و۴۰۰ گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی شدند که در مقایسه با سال گذشته و در همین بازه عملکرد مثبتی را داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان با اشاره به موفقیت پلیس در کشف بیش از ۱۰۸ فقره پرونده انواع سرقت افزود: ۹۳ درصد انواع سرقت‌ها در این دوره کشف و تعداد ۳۶ سارق نیز دستگیر شده اند.

او با اشاره به تشکیل یک هزار و ۷۳۲ فقره پرونده قضایی در ۹ ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: در میان جرائم صورت گرفته در سطح جامعه اختلافات خانوادگی، نزاع و درگیری، سرقت و تخلفات راهور بیشترین سهم راداشته اند که طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته و استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی، تشکیل اتاق فکر با کارشناسان و بازنشستگان این حوزه اقدامات موثری، چون آموزش همگانی در مدارس و مساجد، آموزش چهره به چهره، اجرای مشاوره، توزیع بروشور و نصب بنر در شهرستان صورت گرفته است که انشاالله شاهد کاهش این جرائم درماه‌های پایانی سال باشیم.

 

وقوع ۴۶۱ مورد تصادف جرحی در ۸ ماهه نخست امسال در ایلام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام از وقوع ۴۶۱ مورد تصادف جرحی در ۸ ماهه نخست امسال در ایلام خبر داد.

سرهنگ ابوالفضل کوهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: با بررسی به عمل آمده از تصادفات جرحی در شهرستان‌های تابعه استان ایلام از مجموع ۴۶۱ مورد تصادف جرحی، برخورد سواری باعابر پیاده با ۱۴۸ فقره و۳۲ درصد، برخورد سواری با موتورسیکلت با ۱۱۹ فقره و ۲۶ درصد، برخورد سواری با سواری با ۱۲۹ فقره و۲۸ درصد، شی ثابت ۳۳فقره و ۷ درصد و برخورد سواری با دوچرخه با ۸ فقره و ۲ درصد، واژگونی با ۲۴ فقره و ۵ درصد بیشترین و کمترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

او در رابطه با بیشترین تصادفات براساس زمان و مکان وقوع افزود: از مجموع تصادفات حادث شده، ۳۴۷ فقره معادل۷۵درصد بین ساعت۷صبح تا ساعت ۱۴ ظهر، ۱۵۳ فقره و ۳۳ درصد ازساعت ۱۴تا ساعت ۲۱شب، ۱۹۴ فقره و معادل ۴۲ درصد و از ساعت ۲۱ شب به بعد ۱۱۴ فقره و ۲۵ درصد به وقوع پیوسته است.

پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام اظهارکرد:درخصوص مکان وقوع تصادفات، ازمجموع تصادفات حادث شده، بلوار‌ها با ۱۷۱مورد معادل ۳۷ درصد، خیابان‌ها با ۲۲۵ فقره و ۴۹ درصد، میادین با ۲۵فقره و ۵ درصد، تقاطع‌ها با ۱۹ فقره و ۴ درصد و کوچه‌ها با ۱۶ فقره و ۳ درصد و سایربا ۵ فقره و۱ درصد را دارا می‌باشند.

کوهزادی در رابطه با سن رانندگان مقصردرحواث رانندگی مطرح کرد: از مجموع تصادفات، تعداد ۱۷۲ فقره معادل ۳۷ درصد سن راننده بین ۲۵ تا ۳۵سال، تعداد ۷۰ فقره معادل ۱۵ درصد زیر ۲۵ سال، تعداد ۱۰۴فقره معادل ۲۲ درصد بین ۳۵ تا۴۵ سال، تعداد ۱۱۵ فقره معادل ۲۶ درصد ۴۵ سال به بالا به ترتیب بیشترین تا کمترین سهم را دارا می‌باشند.

او ادامه داد: از رانندگان وسایل نقلیه خواستاریم از هر گونه عجله و شتاب در هنگام رانندگی جداً خودداری کنند و با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از حوادث ترافیکی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.