اجرای مراسم سوگواره یاس نبوی در همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: مراسم سوگواره یاس نبوی در ۱۱ بقعه شاخص همدان در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

اجرای مراسم سوگواره یاس نبوی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام حاجی رضا زین العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به برنامه‌های اداره اوقاف در ایام فاطمیه خبر داد و گفت: مراسم «سوگواره یاس نبوی» نهم بهمن در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور گسترده هیأت‌های عزاداری و مردم در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این مراسم در ۱۱ بقعه شاخص استان همدان برگزار خواهد شد گفت: همراه با سخنرانی و مدیحه سرایی، قرائت بخشی از خطبه فدکیه و قرائت زیارتنامه حضرت زهرا (س) در برنامه قرار دارد.

دیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اجرای نیات موقوفات مرتبط با روضه‌ خوانی و اطعام عزاداران در این ایام افزود: همایش «رهروان یاس نبوی» ویژه بانوان استان در عصر روز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

زین العابدینی با اشاره به اینکه این برنامه در قالب هر شهرستان یک بقعه اجرا می‌شود گفت: برپایی خیمه‌های معرفت متشکل از غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات دینی، حجاب و عفاف، کودک و نوجوان و مشاوره وقف در دستور کار است.

او از به کارگیری ۲۳ مبلغ اعزامی از قم و ۲۰ مبلغ بومی در مجموع ۴۳ نفر در ایام فاطمیه خبر داد و افزود: از ۵ تا ۱۱ بهمن‌ این مبلغان به ویژه در مناطق محروم حضور خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: در ایام فاطمیه ۶۵ بقعه مجری طرح سوگواره یاس نبوی هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.