ایجاد یک‌هزار زنبورستان جدید در استان کرمانشاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، از ایجاد یک‌هزار زنبورستان جدید در استان خبر داد و گفت : انتظار داریم، ۲ هزار شغل از این زنجیره ایجاد شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : زنجیره عسل یکی از ۴۰ زنجیره ارزش مهم و دارای مزیت اقتصادی در استان است.

او گفت : با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان در این زمینه، چشم‌انداز مطلوبی در استفاده صحیح از این زنجیره ارزش در زمینه ایحاد اشتغال، صادرات، برندسازی و تبدیل کرمانشاه به قطب عسل متصور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده بر روی سه هدف ترمیم و تجهیز یک‌هزار زنبورستان فعلی، ایجاد ۲۰ کارگاه تولید و بسته‌بندی عسل و نیز ایجاد یک‌هزار زنبورستان جدید تمرکز کرده‌ایم و انتظار داریم ۲ هزار شغل از این زنجیره ایجاد شود.

او افزود: برای موفقیت در این زنجیره‌ها، توجه جدی به مسئله آموزش بسیار اهمیت دارد و در این راستا تربیت افراد ماهر، آموزش دیده و دارای ایده‌های جدید در رسیدن به اهداف مورد نظر در این زنجیره بسیار تاثیرگذار است.

معاون استاندار افزود: در استان کرمانشاه به دلیل تنوع آب و هوا و اقلیم‌های مختلف و پوشش گیاهی مختلفی که وجود دارد تنوع بسیار زیادی در زمینه تولید انواع عسل با خاصیت‌های متفاوت وجود دارد و همین ظرفیت می‌تواتد در تبدیل شدن استان به یک قطب قوی در تولید عسل موثر باشد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.