عترت و شهادت دو بال حیات بخش عالمند

دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشورگفت: قرآن، عترت و شهادت پیام حیات بخشی به عالم می‌دهند، بسیاری از مردم جهان آرزوی زیارت آرامگاه حاج قاسم سلیمانی را دارند.

عترت و شهادت دو بال حیات بخش عالمندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،، حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور در کرمان صبح امروز چهارشنبه در افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت (هدهد) دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در جوار آرامگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: واژه شهید و شهادت واژه‌های پرکاربرد و پر استعمالی هستند به‌طوری‌که ما با واژه شهادت به‌دنیا می‌آییم و در زمان مرگ نیز شهادتین به فرد تلقین می‌دهند و در طول زندگی نیز شهادتین زیاد (در نمازها) می‌گویم.

دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور افزود: ۱۰۰ سال دیگر ارزش و جایگاه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مشخص خواهد شد، به‌طوری‌که مقام معظم رهبری فرمودند که از حاج قاسم سلیمانی شفاعت بخواهید و حاج قاسم سلیمانی شهید عند ربه است و هرکسی این مسیر را بفهمد و گام بردارد حتی اگر در بستر بمیرد، شهید است.

محمدی بیان کرد: بهترین تعبیر از حاج قاسم سلیمانی این است که ایشان مصداق بارز سالک بود، حاج قاسم سلوک شخصی، نظامی، سیاسی، انسانی در دوران زندگی خود داشت و این ویژگی‌ها در ایشان ماندگار بود.

اوبا تاکید برآنکه انسانیت مدیون حاج قاسم سلیمانی است، اظهار کرد: این سردار بزرگوار دیپلماسی جدید را در جهان تعریف کرد و حاج قاسم سلیمانی ظرف دو ساعت و نیم روسیه را به سوریه آورد و وی در قله فهم و نگاه (دیپلماسی) بود.

او گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی فهم نظامی زیادی داشت و این ویژگی به‌خاطر نترس بودن و شجاعت زیاد ایشان بود و الهامات ویژه قلبی داشت.

دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور با بیان این مطلب که درایت، معنویت و شجاعت سه خصلت مهم سردار سلیمانی است، اظهار کرد: رزمندگان بی‌مرز محصول تلاش حاج قاسم سلیمانی است و تشکیل هسته‌های مقاومت در جهان به برکت مقاومت حاج قاسم شکل گرفت و امروز در ۱۴۵ کشور جهان هسته‌های انتظار شکل گرفته است.

او تصریح کرد: رزمندگان بی‌مرز محصول تلاش حاج قاسم سلیمانی است و تشکیل هسته‌های مقاومت در جهان به برکت مقاومت حاج قاسم شکل گرفت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.