رئیس کل دادگستری لرستان گفت: استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان و معتمدین محلی برای مسئله صلح و سازش در استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رئیس کل دادگستری لرستان گفت: استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان و معتمدین محلی برای مسئله صلح و سازش در استان ضروری است.

محمد رزم امروز در دیدار با کارکنان قضایی و اداری دادگستری شهرستان دلفان که در محل سالن اجتماعات این دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: تاسیس دادگاه عمومی بخش خاوه در دستور کار قرار دارد.

او  اضافه کرد: برنامه‌های تحولی رئیس قوه قضاییه باید در شهرستان دلفان پیگیری و اجرا شود و در این راستا اطاله دادرسی باید کاهش یابد؛ تلاش خواهیم کرد پرونده‌ها قبل مهرماه تا پایان سال مختومه شوند.

رزم با اشاره به اینکه دلفان در دوران دفاع مقدس دارای دو گردان به نام‌های ابوذر و انصار بود، افزود: مردم این شهرستان در دوران جنگ تحمیلی رشادت‌های فراوانی انجام دادند و شهدا و جانبازان زیادی را به اسلام و انقلاب تقدیم کردند.

رئیس شورای قضایی لرستان با اشاره به اینکه مردم نورآباد متدین، سلحشور، ولایتمدار و غیرتمند هستند که در تمام صحنه‌های انقلاب حضور داشته‌اند، گفت: نورآباد از اولین شهر‌های استان بود که مردم آن علیه رژیم ستم‌شاهی با هر چه که در دست داشتند و در توان آن‌ها بود قیام کردند.

رزم با بیان اینکه نورآباد شهر عالمان دین و دانش از جمله مرحوم آیت الله شیخ فرج الله کاظمی، مرحوم حاج شیخ تقی جهانگیری که از مبارزین انقلابی بود و اشخاص زیادی است، یادآور شد: مردم این شهرستان لایق خدمت هر چه بیشتر مسئولان هستند.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در این بازدید‌ها نقاط ضعف و قوت در شهرستان احصا شده و در صدد رفع و تقویت آن‌ها کوشش خواهیم کرد، عنوان کرد: دادگستری شهرستان نورآباد دارای نیرو‌های خبره، خدوم و متعهد است که در راستای انجام وظیفه تلاش خود را انجام می‌دهند.

او  با اشاره به مسأله تکریم ارباب رجوع و تاکید بر خدمت صادقانه و خالصانه به مردم، اظهار کرد: این مسئله از تاکیدات آیت‌الله رییسی و از محور‌های طرح تحول دستگاه قضایی بوده که باید سر لوحه کار کارکنان دستگاه قضایی قرار گیرد.

این مسئول با تقدیر از کارکنان و قضات دادگستری شهرستان نورآباد گفت: قضات باید در راستای کاهش دستورالعمل جمعیت کیفری تلاش خود را انجام و کمیته‌های مرتبط را تشکیل دهند و تحقق اهداف مد نظر را بصورت جدی پیگیری کنند.

رزم ضمن تاکید بر اینکه زندان جای هر کسی نیست و به فرموده مقام معظم رهبری «گاه در زندان اتفاقاتی می‌افتد که دل انسان می‌لغزد»، افزود: اعزام به زندان باید در اقل موارد و آنهم موارد ضروری انجام شود.

او با بیان اینکه ملاقات‌های عمومی در دستور کار روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌ها قرار گیرد ضمن تاکید براینکه با استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدین محلی در حل مسئله صلح و سازش ضروری است، بیان کرد: در بحث انتخابات تمام تلاش خود را خواهیم کرد که ضمن بیطرفی از آرا مردم صیانت کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.