وزیر بهداشت:

مردم با خیال راحت لبنیات مصرف کنند/ مشکلی در توزیع انسولین نداریم

وزیر بهداشت گفت: نمونه‌برداری‌هایی که از صنعت شیر و لبنیات داشتیم، نشان داده که آفلاتوکسین در همه موارد به میزان مجاز است.

مردم با خیال راحت لبنیات مصرف کنند/ مشکلی در توزیع انسولین نداریمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای نسخه پیچی الکترونیک در داروخانه‌ها در حال فراهم شدن استف اظهار داشت: طبق زمان بندی انجام شده، این اقدام در داروخانه‌ها تا آخر سال تکمیل می‌شود.

او افزود: با اجرای این طرح از مصرف بی رویه دارو جلو گیری می‌شود و خوشبختانه با تمام فشار‌ها و تحریم‌ها میزان کمبود دارو نسبت به سال قبل یک سوم است و تمام مواد اولیه دارو‌ها و خود دارو‌ها تا تیر و مرداد سال آینده تامین شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با شیر‌های آلوده اظهار داشت: در راستای زمین زدن صنعت مواد غذایی کشور در این شرایط جنگ اقتصادی، فردی با تاسف حرف نادرستی را در صدا و سیما مطرح کرد که بلافاصله همکاران ما در وزارت بهداشت موضوع را پیگیری و اطلاع‌رسانی کردند.

او افزود: خوشبختانه در نمونه‌برداری‌هایی که از صنعت شیر و لبنیات داریم، آفلاتوکسین در همه موارد کمتر از حد زیان‌آور و به میزان مجاز بوده است و هیچ خطری شهروندان را تهدید نمی‌کند و می‌توانند با خیال راحت انواع لبنیات را مصرف کنند.

نمکی یادآور شد: امروز در عرصه لبنیات یکی از پیشتاز‌های منطقه هستیم و صادرات به همه کشور‌های همجوار داریم و حتی برخی کشور‌های غربی از جمله در اروپا مشتری مواد لبنی برخی کارخانه‌های معتبر ما هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مشکل انسولین در کشور وجود ندارد و ۳۰ درصد انسولین بیش از سال قبل وارد شده است، اظهار کرد: مشکل انسولین در کشور رفع شده و در حال حاضر مشکلی برای توزیع آن نداریم، خوشبختانه انواع انسولین در کشور موجود است، اما یک نوع آن که انسولین پن بود با کمبود‌هایی مواجه شد.

نمکی اظهار داشت: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به عنوان طرح‌های جدید و موفق در راستای جامعه محور و نظام سلامت راه‌اندازی شده است.

در این مسیر برنامه اصلی وزارت بهداشت اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» است که دوره آزمایشی آن در کاشان، سمنان و قزوین شروع شده و سال آینده با مشارکت ۲۰ میلیون نفر در کل کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
ورشکست میشن که بشن سلامت مردم واجب تره
بجای حرف زدن نحوه تحقیقات و آزمایشات میدانی را انتشار دهید کجا رفته و کدام برندها را تست کرده اید اون طرف مدرک داشت شما جه دارید .... اسنقدر حرف های متفاوت شنده ایم که برای باور کردن نیاز به مدرک داریم .
سایت دسترسی به تستهای هفتگی ایجاد کنید .
Iran (Islamic Republic of)
y
۰۹:۲۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
شاید هم تقصیری ندارن آون شیر ولبنیاتی که مصرف میکنن فرق داره با مصرف مردم
Germany
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
به جای شعار پاشو یه سر به شرکت‌های شیر و دامداری‌ها بزن و موارد علوفه و ذرت دامیها رو بررسی کن و اگه سمی هست معدوم مستقیم کن و عاملان رو به قوه قضائیه معرفی کن آقا ووزیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
حالا این آفلاتوکسین چی هست که باید به شیر اضافه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
اجازه دهیدیک سازمان غیردولتی وبی طرف موضوع را بررسی کند این تکذیب ها قابل پذیرش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
باید عیبهای همدیگر رابپوشانید تامردم بینوا وساده برند بخرند تامبادا به شمابزرگواران ضرری برسه مردم همه بیمار بشند اخه شماها چکارکردید.واقعا متاسفم شمابرید محصولات سالم وارگانیک بخورید بعد ماچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
دوتا لیوان شیر خودتون جلو دوربین بخورين تا مردم باحال راحت شیر مصرف کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
نخوریم هم خیالمان راحت است هم پولمان به حدر ندادیم با این گرانی لبنیات بدرد نخور آب نمک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
این قدر سم به شکم ملت مظلوم و بیچاره نریزید.!!!!!!!!
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
با خیال راحت راحت آقای نمکی یا فقط راحت خالی ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
اگه مشکلی در توزیع انسولین نیست پس چرا پدر مریض رو برای گرفتن انسولین درمیارن، والا سال به سال که باید ثابت کنی مریضی و باید مدارک تحویل معاونت درمان بدی(دیابت بیماری مادام العمر هست)، یک روز زودتر از نوبت هم بری که دارو بهت نمیدن، این روندی که پیش گرفتن باعث بی نظمی در تزریق انسولین برای بیماران میشه و هزینش در آینده هم برا بیمارا و هم برای دولت بیشتر میشه، فک نکنم هیچ جای دنیا به اندازه ایران برا دادن انسولین سخت گیری بشه، اگه سو استفاده ای هست جای دیگس، با دلالای دارو برخورد کنن نه اینکه برای بیمارا مشکل درست کنن. با این روند بیمارای دیابتی باید کار و زندگیشون رو بزارن کنار دنبال مدرک جور کردن برا تامین اجتماعی و خدمات درمانی باشن.