قاتل خاموش، ۴ مصدوم برجای گذاشت

سخنگوی اورژانس فارس اعلام کرد: ۴ نفر در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن مصدوم شدند.

قاتل خاموش، ۴ مصدوم برجای گذاشتحسن همتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، از مسمومیت ۲ نفر با گاز مونوکسیدکربن که در اثر خرابی دودکش آبگرمکن دیواری ایجاد شده بود خبر داد و گفت: این حادثه ۲ مصدوم داشت که به بیمارستان، ولی عصر اقلید منتقل شدند.

او افزود: همچنین در حادثه دیگری و با گزارش مسمومیت با گاز مونوکسید کربن بر اثر استفاده از آتش و زغال جهت گرم کردن خود در منزل در محور فیروزآباد – قیروکارزین بلافاصله یک دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

همتی اظهار داشت: افراد مسموم با گاز، راضی به انتقال به بیمارستان نشدند و اقدامات درمانی لازم برای ایشان در محل بصورت سرپایی انجام شد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس تصریح کرد: تاری دید، تنگی نفس، سردرد مبهم، تهوع و استفراغ، گیجی و خواب آلودگی، ضعف عضلانی و سرگیجه از نشانه‌های مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن (قاتل خاموش) به شمار می‌آیند، به محض مشاهده این علایم، با اورژانس تماس بگیرید.

بر اساس اعلام آمار گزارش شده اورژانس استان فارس، در ۹ ماهه نخست امسال ۵۳۷ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان فارس به ثبت رسیده است. در این مدت ۱۵ نفر بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد رشد داشته است.

همچنین بر اساس آمار ارائه شده سازمان پزشکی قانونی کشور، استان فارس در ۸ ماهه نخست امسال بعد از استان‌های تهران و آذربایجان شرقی، در رتبه سوم مرگ براثر گازگرفتگی با منوکسید کربن قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار