اجرای پویش ملی مبارزه با سرطان

رئیس گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اجرای پویش ملی مبارزه با سرطان همزمان با هفته نخست بهمن ماه در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سارا شاه آبادی رئیس گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : پویش ملی مبارزه با سرطان هر ساله از اول تا هفتم بهمن در سراسر کشور برگزار می‌شود و بنا بر تصمیم مسئولان در استان کرمانشاه نیز همگام با سراسر کشور انجام خواهد شد.

او با اعلام اینکه بر خلاف باور‌های نادرست مردم مبنی بر درمان ناپذیر بودن سرطان هدف اصلی از این پویش را افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و اصلاح آن عنوان کرد و گفت : جلب مشارکت سیاست گذاران و مجریان سلامت در کنترل عوامل خطر سرطان با تاکید بر مشکلات منطقه‌ای از دیگر اهداف این پویش است.

شاه آبادی با تاکید بر اینکه آمار ابتلا مردم استان به سرطان کمتر از آمار جهانی و کشوری است گفت: انتظار می‌رود در جمعیت دو میلیون نفری کرمانشاه بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت ۲۸۰۰ تا ۳ هزار نفر در سال به سرطان مبتلا شوند که پیشگیری از این امر مستلزم آگاهی بخشی و خود مراقبتی است که یکی از اهداف عمده این پویش هم همین امر است.

او گفت: در این هفته علاوه بر اجرای برنامه‌های آموزشی، جلب مشارکت ذی نفعان و تهیه محتوا‌های آموزشی و تبلیغاتی با هدف آگاه سازی مردم در زمینه پیشگیری و درمان سرطان در دستور کار است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.