تامین سلامت جامعه نیازمند نگرش همه جانبه و عزم ملی است

امام جمعه روانسر گفت : تامین سلامت جامعه نیازمند نگرش همه جانبه و عزم ملی است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ماموستا محمدی امام جمعه روانسر گفت : در اسلام به مسئله سلامتی و بهداشت توجه خاصی شده است و توجه به بهداشت در دین مبین اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد.

او گفت : آموزه‌های دین اسلام تاکید ویژه‌ای بر گسترش فرهنگ بهداشت عمومی و ارتقای این فرهنگ در جامعه‌ای اسلامی دارد که باید به آن بیش از پیش پرداخته شود چراکه ضامن سلامت و سعادت جامعه انسانی است.

بیگلری رییس کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در راه رسیدن به جامعه‌ای سالم نیازمند مشارکت همگانی و تلاش همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه هستیم.

او گفت: نیاز به کشتارگاه، سرویس بهداشتی فعال و پاکیزه و در دسترس بویژه برای سالمندان وزنان باردار، اتلاف سگ‌های ولگرد در شهر و ساماندهی فاضلاب‌های روباز از مسائلی است که در شهرستان روانسر باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد سعید سریری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر گفت: اجتماعی شدن سلامت، در ارتقای بهداشت جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند و در این راستا مشارکت دستگاه‌های دولتی، فرهنگ‌ساز و مردم‌نهاد از اصلی‌ترین ارکان این مسئله است.

او گفت: رعایت مسائل بهداشتی و خودمراقبتی توسط هر فرد منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سلامت جامعه می‌شود.

مصطفی زاده فرماندار روانسر گفت: نقش ادارات و نهاد‌ها در پیشرفت سلامت شهرستان بسیار تاثیرگذار است.

او گفت: تامین سلامت جامعه نیازمند نگرش همه جانبه و عزم ملی، همکاری بین بخشی و به ویژه مشارکت مردمی آحاد جامعه می‌باشد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار