کاهش ۱۱ درصدی فوتی‌های تصادفات در آذربایجان شرقی

سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی از کاهش ۱۱ درصدی جان باختگان حوادث رانندگی استان در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سرهنگ کریمی نژاد سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی از کاهش ۱۱ درصدی جان باختگان حوادث رانندگی استان در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

سرهنگ کریمی نژاد گفت: متاسفانه در این مدت تعداد ۵۰۵ نفر از هموطنان در حوادث رانندگی محور‌های مواصلاتی استان جان خود را دست داده اند که این رقم ۶۰ نفر کمتر از مدت مشابه پارسال است.

او افزود: در این مدت، در ۴۰۴ فقره تصادف فوتی وقوع یافته در استان تعداد ۵۰۵ نفر کشته شده و در ۴ هزار و ۶۴۰ فقره تصادف جرحی تعداد ۷ هزار و ۹۲۵ نفر مصدوم شده اند.

او علت بیشتر حوادث رانندگی در جاده‌ها را تخطی از سرعت مجاز و عدم توجه به جلو عنوان کرد و افزود: انحراف به چپ نیز از

علل مهم تصادفات جاده‌ای در استان بوده که نیاز هست در فرهنگ سازی ترافیک و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سازمان‌های دخیل در امر ترافیک پلیس را یاری کنند.

سرهنگ کریمی نژادبه اهمیت عامل انسانی در تصادفات نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بررسی حوادث و تصادفات رانندگی توسط کارشناسان پلیس، عامل انسانی در تصادفات مشهود است که ضرورت دارد هموطنان در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بیش از پیش کوشا بوده و اهتمام بیشتری داشته باشند.

او بهره گیری از تجهیزات و تکنولوژی روز در کنترل جاده‌ها و محور‌ها را ضروری دانست و افزود: در محور‌های مواصلاتی استان تعداد ۲۴ دوربین نظارتی تصویری و ۵۷ سامانه ثبت تخلفات رانندگی نصب شده است که این دوربین‌ها علاوه بر ثبت لحظه‌ای سرعت، سرعت میانگین را نیز محاسبه و اعمال قانون می‌کنند.

سرهنگ کریمی نژاد از افزایش ۴ درصدی تردد خودرو‌ها در محور‌های استان هم در سال جاری خبر داد و گفت:در ۱۰ ماهه گذشته بیش از ۱۸۸ میلیون خودرو در محور‌های مواصلاتی آذربایجان شرقی تردد کرده است.

او گفت: تعداد ۱۳۲ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که ۲۰ نقطه اصلاح هندسی شده و ۶۳ نقطه نیز در اولویت اصلاح قرار داشته و بقیه نقاط حادثه خیز در دست بررسی و تحقیق است.

 سرپرست پلیس راه استان گفت:با حذف نقاط حادثه خیز از جاده‌های استان، ۴۰ درصد از حادثه‌های رانندگی کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.