۴۰۰ هزار کودک در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افزون‌بر ۴۰۰ هزار کودک ایرانی و غیرایرانی در سیستان و بلوچستان از ۲۸ دی تاکنون علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند.

۴۰۰ هزار کودک در سیستان و بلوچستان واکسینه شدندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: مرحله نخست عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال با مشارکت هشت هزار داوطلب سلامت و بیش از ۴۵۰ بهورز این دانشگاه در مناطق شهری و روستایی درحال اجراست.

او ادامه داد: ۱۶۳ مورد فلج اطفال در کشورهای همسایه سیستان و بلوچستان این دانشگاه را در اجرای دو مرحله‌ای واکسیناسیون در استان مصمم‌تر کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: پیشگیری از لازمه‌های خدمات سلامت است و با توجه به وجود موارد فلج اطفال در کشورهای همسایه ناچاریم این طرح را در ۲ مرحله در سیستان و بلوچستان اجرا کنیم.

او  بیان کرد: در سیستان وبلوچستان سالیانه تمامی کودکان زیر پنج سال در ۲ نوبت قطره خوراکی فلج اطفال را دریافت می‌کنند و به برکت تلاش‌ها و مدخلات تیم‌های سلامت در سال‌های اخیر موردی از ویروس فلج اطفال در استان و کشور مشاهده نشده است.

هاشمی شهری با اشاره به این موضوع که تیم‌های سلامت بصورت خانه به خانه مراجعه می‌کنندگفت: هزار و ۳۵۰ تیم کار خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر پنج سال سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار