رئیس مرکز دولت الکترونیک وزارت کشور مطرح کرد؛

تجهیز ۱۰ هزار شعبه انتخاباتی به صورت الکترونیکی/ رأی‌گیری الکترونیک منوط به موافقت شورای نگهبان است

شجاعان گفت: از ۵۵ هزار شعبه سراسر کشور ۱۰ هزار شعبه به تجهیزات رأی‌گیری الکترونیک مجهز هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیر شجاعان رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور درباره موانع برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت تمام الکترونیکی اظهار داشت: هنوز شورای نگهبان به این قطعیت و اطمینان نرسیده است که سامانه الکترونیکی امنیت لازم را برای رأی‌گیری الکترونیک داشته باشد، هرچند این سامانه از نظر ما کاملاً امن و قابل اطمینان است.

او افزود: البته در انتخابات شورا‌های شهر و روستا که ناظر آن مجلس شورای اسلامی است، این کار را با موفقیت کامل در ۱۳۹ شهر انجام دادیم. این در حالی است که ناظر انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان است و زمانی که در این خصوص به جمع‌بندی برسند، ما آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی را داریم.

رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور در پاسخ به این سئوال که در صورت موافقت شورای نگهبان چند درصد از استان‌های کشور آمادگی انجام رأی‌گیری به شیوه الکترونیکی را دارند، گفت: از حدود ۵۵ هزار شعبه سراسر کشور ۱۰ هزار شعبه به تجهیزات رأی‌گیری الکترونیک مجهز هستند.

او درباره سایر موانع برگزاری انتخابات تمام الکترونیک ادامه داد: مانعی وجود ندارد، چون هم تجربه برگزاری چنین انتخاباتی را داریم و هم تجهیزات و دانش لازم را و این تجهیزات نیز توسط آزمایش‌های امنیتی کنترل شده است و به آن‌ها اطمینان داریم، اما تنها به مجوز شورای نگهبان نیاز داریم.

شجاعان در پاسخ به این سئوال که فرآیند پیش‌بینی شده برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تا چه اندازه می‌تواند از تخلفات احتمالی جلوگیری کند، بیان کرد: قطعاً این فرآیند می‌تواند از تخلفات جلوگیری کند، مخصوصاً در قسمت احراز هویت که برخی شبهه وارد می‌کردند که ممکن است شخصی چند شناسنامه یا شناسنامه المثنی یا جعلی داشته باشد و تمام این موارد به دلیل استعلام از پایگاه ثبت احوال منتفی است.

او تصریح کرد: به محض استعلام نیز اینکه فرد در کدام شهر یا شعبه رأی داده در سیستم ثبت می‌شود و شخص در هیچ شعبه دیگری اجازه رأی دادن ندارد، ولو اینکه شناسنامه او مهر نداشته باشد یا فرد دارای چند شناسنامه باشد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.