واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۳ هزار راس دام در قروه

رئیس شبکه دامپزشکی قروه گفت:امسال تاکنون بیش از ۴۳ هزار دام سبک و سنگین در قروه علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان واکسینه شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسین پروایی رئیس شبکه دامپزشکی قروه گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در ۲ مرحله ۱۴ هزار و ۵۱۷ دام سنگین و بیش ۲۹ هزار دام سنگین علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان واکسینه شدند.

او افزود: تاکنون هیچ موردی از ابتلای انواع دام سبک و سنگین در قروه به تب برفکی باقی نمانده است و با وجود کنترل این بیماری، مرحله پایایی طرح مایه‌کوبی از ۱۲ بهمن ماه جاری در قروه آغاز می‌شود.

پروایی اذعان داشت: به دلیل کمبود علوفه در فصل زمستان دامداران اقدام به فروش یک باره دام می‌کنند که این فراوانی در بازار فروش کاهش قیمت دام را به وجود آورده است.

رئیس شبکه دامپزشکی قروه افزود: نیروی انتظامی می‌تواند در ورودی‌های شهر‌های مختلف استان از ورود دام بدون تایید سازمان دامپزشکی جلوگیری کند و این روند موجب کنترل بیماری‌های دامی و حفظ امنیت سلامت دام و فرآورده‌های خواهد شد.

به گفته پروایی، طرح مایه‌کوبی دام در این شهرستان به صورت رایگان و در راستای حفظ سلامت جمعیت دامی صورت گرفته است که موجب ایجاد امنیت غذایی برای شهروندان است.

منبع:فارس

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.