افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در روز‌های اخیر، با توجه به کاهش محسوس دما مصرف گاز بیش از ۱۵ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در روز‌های اخیر، با توجه به کاهش محسوس دما مصرف گاز بیش از ۱۵ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال شده است.

سید مصطفی علوی، بخش صنعت رابا محدودیت‌های در مصرف گاز روبرو دانست و افزود: این در حالی است که در بخش مصارف خانگی مشکلی خاصی نیست.

او مصرف گاز در بخش نیروگاه‌های این استان را در هر شبانه روز ۶ میلیون متر مکعب بیان کرد و گفت: تامین نشدن گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها منجر به قطعی برق می‌شود و درصورتیکه مجبور شویم از سوخت مازوت استفاده کنیم میزان آلودگی هم افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: در صورت صرفه جویی در مصرف گاز در ادارات دولتی طبق قوانین تعیین شده، در هر شبانه روز حدود ۵ میلیون متر مکعب مصرف گاز کمتر می‌شود و این کمکی اساسی برای سایر بخش‌ها به شمار می‌آید.

سید مصطفی علوی، مصرف روزانه گاز را در بخش خانگی ۵۰ میلیون متر مکعب برشمرد و گفت: اگر شهروندان تنها یک درجه کاهش مصرف گاز داشته باشند حدود ۳ میلیون متر مکعب صرفه جویی حاصل می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.