قطع برق در صورت صرفه جویی نکردن در مصرف برق

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان گفت:در صورت تداوم سرمای هوا و کاهش نیافتن مصرف گاز، احتمال خاموشی وجود دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید محسنی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان با اشاره به اینکه در دو هفته گذشته، برای مدیریت مصرف گاز، تولید برق نیروگاه‌های استان تا ۲۵ درصد کاهش یافته است، افزود: در صورت تداوم سرمای هوا و کاهش نیافتن مصرف گاز، احتمال خاموشی وجود دارد.

سعید محسنی با بیان اینکه در حال حاضر نیروگاه‌های اصفهان و شهید منتظری با نصف ظرفیت کار می‌کنند گفت: نیروگاه شهید منتظری با تمام ظرفیت و مصرف ۱۰ میلیون متر مکعب گاز، می‌تواند روزانه هزار و ۶۰۰ مگاوات برق تولید کند، ولی مصرف دو هفته اخیر این نیروگاه، حدود پنج میلیون مترمکعب گاز بوده و تولید برق آن نیز به حدود نصف، کاهش یافته است.

او با اشاره به اینکه مصرف برق در استان اصفهان در حال حاضر بدون احتساب صنایع بزرگ، حدود سه هزار و ۲۰۰ مگاوات است افزود: به دلیل کاهش تولید برق نیروگاه‌های اصفهان، حدود ۸۰۰ مگاوات از دیگر استان‌ها و شبکه سراسری، برق دریافت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان افزود: درخواستی به حفاظت محیط زیست اصفهان مبنی بر استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شهید منتظری ارائه کرده ایم که این درخواست را دادستان اصفهان و دیگر مسئولان استان بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند که در زمان حاضر این امر محقق نشود.

محسنی با تاکید بر اینکه مصرف گاز و برق وابسته به همدیگر است از مردم خواست، این روز‌ها در مصرف گاز و برق صرفه جویی کنند تا در خدمات‌رسانی به آن‌ها با مشکل مواجه نشود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار