نصب روتور توربین واحد ۱۲۰ مگاواتی نیروگاه اصفهان

به همت متخصصان شرکت مدیریت تولید برق اصفهان، روتور توربین HP واحد مولد برق ۱۲۰ مگاواتی بخاری نیروگاه اصفهان نصب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،وحید ایزدی رئیس اداره تعمیرات تجهیزات مکانیک نیروگاه اصفهان گفت: در تعمیرات اساسی توربین باید اندازه گیری‌ها به دقت انجام شود تا در زمان مونتاژ، قطعات ثابت و متحرک با هم درگیر نشوند.

وحید ایزدی افزود:در واحد شماره سه نیز با توجه به سن بالای توربین و با توجه به اینکه سیل‌های روتور توربین HP و سیل‌های پوسته داخلی تعویض شده بودند، به دلیل انجام تنظیمات توربین لازم بود وضعیت پوسته‌ها و روتور با اندازه گیری مشخص می‌شد که برای این اندازه گیری اقدام به کشیدن سیم پیانو شد.

او افزود: مونتاژ نیمه زیرین همه قطعات و کشیدن سیم پیانو، اجرای اندازه گیری‌های قطعات ثابت نسبت به سیم، مونتاژ نیمه بالایی قطعات ثابت و اندازه گیری‌های لازم مونتاژ پوسته خارجی توربین، به همت متخصصان شرکت مدیریت تولید برق اصفهان انجام شد.

رئیس اداره تعمیرات تجهیزات مکانیک نیروگاه اصفهان با بیان اینکه در نهایت روتور بر روی یاتاقان‌ها نصب و وضعیت روتور نسبت به بدنه اصلی توربین اندازه گیری شد گفت: بعد از نصب روتور وضعیت روتور با موقعیت سیم پیانو مقایسه شد که محاسبات مربوط به چپ و راست و بالا و پایین قطعات ثابت نسبت به سیم انجام و اصلاحات بر روی قطعات ثابت با سنگ زنی، جوشکاری، لاینرگذاری و تراشکاری هر قطعه ثابت اجرا شد.

نیروگاه اصفهان در هر ساعت ۸۳۵ مگاوات برق تولید و به شبکه سراسری تزریق می‌کند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار