تحویل ۱۲۰ مگاوات برق نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری

با اتمام تعمیرات اساسی واحد ۳ نیروگاه اصفهان تا چند روز آینده ۱۲۰ مگاوات برق به شبکه سراسری تحویل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر نریمانی مدیرعامل نیروگاه اصفهان گفت هر واحد نیروگاه بخاری پس از هر ۴۰ هزار ساعت نیاز به تعمیرات اساسی یا اورهال دارد که در حال حاضر واحد ۳ نیروگاه اصفهان در این شرایط قرار دارد.

امیر نریمانی با اشاره به اینکه در یک برنامه زمانبندی ۹۰ روزه و صرف ۱۸۰ هزار نفر ساعت کار و هزینه حدود ۶۰ میلیارد تومان این توربو ژنراتور و کلیه تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: تمام تعمیرات اساسی این واحد نیروگاهی در ۳۴ سرفصل و ۳ هزار ۶۰۰ آیتم جمع بندی شده است تا این واحد نیروگاهی با ظرفیت کامل بتواند برق تولید کند.

اوافزود در حین انجام تعمیرات اساسی تجهیزات و قطعات مربوط به کاهش مصرف آب در نیروگاه مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد تا به تدریج مصرف آب نیروگاه کاهش یابد.

نریمانی افزود با راه اندازی تصفیه خانه پساب نیروگاه و همچنین اجرای طرح برج خشک نیروگاه دیگر نیازی به تامین آب برای نیروگاه نیست.

بهرام توانایی مقدم، مدیر تعمیرات نیروگاه اصفهان نیز افزود در فرایند تعمیرات اساسی ۹۵ درصد تجهیزات و لوازم یدکی مورد استفاده ساخت داخل است و این توانایی در داخل نیروگاه وجود دارد که صفر تا صد اورهال توسط متخصصان و جوانان داخل نیروگاه انجام شود.

او افزود پرسنل نیروگاه با تمام توان و با رعایت همه الزامات و پروتکل‌های بهداشتی در این روز‌ها که کرونا شیوع پیدا کرده است تلاش می‌کنند تا قبل از پیچ مصرف تابستانه، واحد ۳ وارد مدار تولید برق کشور شود.

نیروگاه اصفهان در هر ساعت ۸۳۵ مگاوات برق تولید و به شبکه سراسری تزریق می‌کند.

این در حالیست که نیاز کلان شهر اصفهان و ۱۴ شهر همجوار در پیک مصرف ۷۱۵ مگاوات برق است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.