کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

هشدار آبگرفتگی معابر در ۴ استان کشور/ دمای پایتخت به یک درجه زیر صفر می‌رسد

رفیعی گفت: باتوجه به شدت بارش باران در ۴ استان کشور، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

هشدار آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ۴ استان کشور/ دمای پایتخت به یک درجه زیر صفر می‌رسدکبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و‌گفت: امروز با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب، بارش نوار شمالی و بخش هایی از غرب کشور را در بر می گیرد و همواره در ارتفاعات شمالی البرز، شمال غرب، غرب و اواخر وقت شمال شرق به شکل برف خواهد بود.

به گفته وی، امروز در شرق و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.

رفیعی با اشاره به اینکه سامانه بارشی اواخر وقت فردا بتدریج از مرزهای کشور خارج می شود، بیان کرد: بنابر نقشه های هواشناسی روز شنبه در مناطقی از جنوب و جنوب غرب کشور بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد را خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه در ارتفاعات، دامنه های زاگرس مرکزی، غرب و شمال شرق، خراسان شمالی و شرق سواحل خزر بارش پراکنده رخ می دهد و در سایر مناطق کشور تا روز چهارشنبه جوی نسبتا پایدار داریم.


بیشتر بخوانید: افزایش ۳۰ درصدی بارش نسبت به دوره بلند مدت / بارش در برخی استان‌ها کمتر از نرمال بوده است


وی کاهش محسوس دما تا صبح یکشنبه را برای مناطق شمال غرب کشور پیش بینی کرد و گفت: تداوم هوای سرد در شمال شرق و شرق کشور تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

رفیعی نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها هشدار داد و افزود: امروز بارش ها در استان های شرق هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق مازندران از شدت بیشتری برخوردار است که با این وجود احتمال آبگرفتگی، سیلابی شدن مسیل ها و در محورهای مواصلاتی و کوهستانی شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی وقوع بهمن و کولاک برف دور از انتظار نیست.

 آسمان پایتخت کمی ابری همراه با غبار محلی است

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران تصریح کرد: امروز آسمان تهران کمی ابری همراه با غبار محلی است، ضمن آنکه حداکثر دمای امروز تهران به ۸ درجه بالای صفر و حداقل دمای فردا صبح به یک درجه زیر صفر خواهد رسید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار