آخرین خبر‌ها از شیوع ویروس کرونا در جهان/ تاکنون ۴۱ نفر جان باخته‌اند

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون ۴۱ نفر بر اثر آلوده شدن به ویروس کرونا جان خود را از دست داده و ۵۶ میلیون نفر نیز در چین قرنطینه شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شمار زیادی از کشور‌ها از کشف موارد ابتلا به بیماری ناشی از کروناویروس شبیه به سارس، از زمان شیوع آن از ووهان در مرکز چین خبر دادند.

کروناویروس از ماه دسامبر (آذر- دی) در ووهان شیوع یافته است. در مجموع حدود هزار و ۳۰۰ نفر به این ویروس آلوده شده‌اند که بخش عمده آن‌ها در چین هستند. طبق آخرین آمار رسمی، تاکنون ۴۱ نفر بر اثر آلوده شدن به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه تا جمعه شب سه مورد آلودگی به این ویروس گزارش شده است. فرانسه نخستین کشور اروپایی است که چنین گزارشی می‌دهد. یکی از بیماران در بوردو در جنوب غربی فرانسه و دو بیمار دیگر در پاریس هستند.

در کره جنوبی نخستین مورد آلوده مربوط به یک زن ۳۵ ساله چینی بود که ۱۹ ژانویه (بیست و نهم دی) با پروازی از ووهان وارد سئول شده بود. یک مرد میانسال هم که در ووهان زندگی می‌کرد، به این ویروس آلوده شده است.

مقامات آمریکایی هم ۲۱ ژانویه (یکم بهمن) اعلام کردند یک مرد ۳۰ ساله که در ووهان اقامت داشته و ۱۵ ژانویه به آمریکا بازگشته است، حوالی سیاتل به علت آلوده شدن به کروناویروس در بیمارستان بستری شده است. این مرد خود، ۱۹ ژانویه (بیست و نهم دی) و پس از پدیدار شدن علائم بیماری، با خدمات بهداشتی تماس گرفت. مسئولان گفتند وضع این بیمار خوب است.

دومین مورد آلودگی به کروناویروس در آمریکا ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن) اعلام شد که یک فرد حدود شصت ساله است که ۱۳ ژانویه (بیست و سوم دی) از ووهان بازگشته بود و ساکن شیکاگو است. مقامات بهداشتی محلی اعلام کرد وی از لحاظ بالینی وضع خوبی دارد.

نخستین مورد آلوده به کروناویروس در ژاپن هم ۱۰ ژانویه (بیستم دی) به علت تب شدید و داشتن علائم دیگر در بیمارستان بستری شد. وی چند روز پیش از آن از ووهان بازگشته بود. دومین مورد هم ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن) گزارش شد. این فرد که حدود چهل سال دارد، ۱۹ ژانویه از ووهان بازگشته و تب وی از ۱۴ ژانویه  (بیست و چهارم دی) آغاز شده بود.

در نپال هم نخستین بیمار ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن) گزارش شد که یک دانشجو بود که ۹ ژانویه (نوزدهم دی) از ووهان بازگشته بود.

سنگاپور هم ۲۳ ژانویه (سوم بهمن) از نخستین مورد آلودگی به کروناویروس خبر داد. این بیمار مردی ۶۶ ساله است که سه روز پیشتر از ووهان بازگشته بود و علائمی مانند تب و سرفه داشت.


بیشتر بخوانید: خودداری سازمان بهداشت جهانی از اعلام وضع اضطراری در پی شیوع ویروس کرونا


آزمایش آلودگی پسر ۳۷ ساله این مرد هم که وی را همراهی می‌کرد، مثبت بود. یک شهروند ۵۲ ساله اهل ووهان هم که ۲۱ ژانویه (یکم بهمن) وارد سنگاپور شد، به این ویروس آلوده بود.

نخستین مورد ثبت شده آلودگی به کروناویروس در تایوان یک زن ۵۰ ساله بود که ۲۰ ژانویه (سی‌ام دی) از ووهان، محل سکونت خود به تایوان آمد. وی با علائمی مانند تب، سرفه و گلود درد شدید در فرودگاه تایپه شناسایی شد.

نخستین مورد آلودگی به کروناویروس خارج از چین، ۸ ژانویه (هجدهم دی) در تایلند شناسایی شد. این بیمار زنی بود که پس از مدتی اقامت در ووهان به تایلند بازگشته بود. سه مورد دیگر آلودگی به این ویروس در تایلند ثبت شده است که همگی چینی‌های اهل ووهان هستند. دو نفر از این چینی‌ها درمان شدند و به کشورشان بازگشتند.

مقامات ویتنام ۲۳ ژانویه (سوم بهمن) اعلام کردند دو تبعه چینی در ویتنام به ترتیب روز‌های ۱۷ و ۱۸ ژانویه (هفدهم و هجدهم دی) در پی آلودگی به کروناویروس در بیمارستان بستری شدند.

در هنگ‌کنگ هم دو فرد ساکن ووهان به علت آلوده شدن به کروناویروس در بیمارستان بستری شدند.

مقامات ماکائو هم ۲۲ ژانویه (دوم بهمن) از نخستین مورد آلوده به کروناویروس خبر دادند که یک زن تاجر ۵۲ ساله است که سه روز قبل با قطار از شهر جو‌های چین وارد ماکائو شد. یک بیمار آلوده دیگر هم در ماکائو ثبت شده است.

سازمان بهداشت استرالیا اعلام کرد یک تبعه چینی مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا با پرواز از مبدا گوانگ‌ژو در چین به ایالت ویکتوریا در استرالیا آمده و اکنون تحت مراقبت قرار دارد.

قرنطینه ۵ شهر دیگر در استان هوبئی چین

چین شنبه از گسترش کمربند بهداشتی برای سد کردن شیوع ویروس جدید ظاهر شده در ووهان خبر داد، تدبیری که نتیجه آن قطع ارتباط ۵۶ میلیون نفر با دنیاست.

پنج شهر دیگر استان هوبئی در مرکز چین به ۱۳ شهری که قبلا در قرنطینه قرار گرفتند، افزوده شدند. بر اساس این تدبیر، حمل و نقل عمومی به مقصد این شهر‌ها متوقف می‌شود و بزرگراه‌های منتهی به آن‌ها بسته می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار