کاهش دید به علت مه صبحگاهی در برخی محور‌های کردستان

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: هم اکنون کاهش دید به علت مه صبحگاهی در برخی محور‌های استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رامبد نوذری معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان در خصوص وضعیت جاده‌های اصلی این استان تاکید کردو گفت: هم اکنون کاهش دید به علت مه صبحگاهی در برخی محور‌ها وجود دارد که بیشترین میزان آن در محور‌های منتهی به شهرستان دیواندره و دهگلان با حداکثر دید ۳۰۰ متری است.

او افزود: همچنین با توجه به برودت هوا احتمال اینکه جاده‌های روستایی کردستان شاهد لغزندگی باشند نیز زیاد بوده لذا توصیه می‌شود مسافران از تردد غیرضرور در این محور‌ها خودداری کرده و در صورت لزوم حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان در ادامه با بیان اینکه در سه روز گذشته راهداران بار‌ها برخی راه‌های روستایی مسدود را بازگشایی کردند، گفت: به علت تداوم بارش برف و کولاک شدید راه ارتباطی ۱۰۵ روستا مسدود است.

نوذری گفت: راهداران از صبح تا شب گذشته در مناطق مختلف حضور داشتند تا بتوانند مسیر‌های روستایی مسدود شده را بازگشایی کنند، اما تداوم کولاک و بارش برف مجددا باعث شد راه ۶ روستا مجددا مسدود بماند.

او اضافه کرد: شهرستان دیواندره با ۴۰ روستا بیشترین تعداد راه مسدودی را داشت و پس از آن دهگلان با ۳۰ روستا، سروآباد با ۱۵ روستا، بانه با ۱۰ روستا، کامیاران با هشت روستا و قروه ۲ روستا در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

نوذری با بیان اینکه هم اکنون راهداران در مسیر‌های روستایی مسدود شده مستقر و در حال بازگشایی محور‌ها هستند، افزود: پش بینی می‌شود راه تمام این روستا‌ها تا شب بازگشایی شود، اما با توجه به وجود کولاک احتمال اینکه راه ارتباطی برخی مجددا مسدود شود، وجود دارد.

بارش برف در این استان از شامگاه چهارشنبه شروع شده و اکنون نیز ادامه دارد، طبق اعلام راهداری روز پنجشنبه بارش سنگین برف موجب انسداد راه ارتباطی ۲۱۸ روستا در کردستان شده بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.