مدیرکل بازرسی بوشهر:

نارضایتی از نوع رفتار مسئولان علت بیشتر شکایت‌های مردم است

مدیرکل بازرسی استان بوشهر گفت: بخش اعظمی از مجموع شکایت‌های ارسالی به این اداره‌کل، مربوط به نارضایتی مردم از نوع رفتار مسئولان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امید سحرخیز مدیرکل بازرسی استان بوشهر بیان کرد: در تحلیلی که از مجموع شکایت‌های ارسالی به این اداره‌کل صورت گرفت مشخص شد بخش اعظم آن مربوط به نارضایتی مردم از نوع رفتار مسئولان است و اگر در مرحله نخست پاسخگویی درست انجام می‌گرفت خیلی از این موارد به دستگاه نظارتی منتقل نمی‌‏شد.

او هر اقدام خلاف قانون را که منجر به ایجاد نارضایتی و ناامیدی مردم شود خیانت دانست و گفت: باید در این زمینه نهضتی برای رضایتمندی و افزایش امید ارباب رجوع از عملکرد دستگاه اجرایی فراهم شود.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر همچنین ادامه داد: با تقویت نظارت‎ها تعداد پرونده‏‌های تخلفی تشکیل شده در اداره‌کل بازرسی استان بوشهر، در مقایسه با پارسال  ۷۰ درصد کاهش یافته است.

سحرخیز افزود: وضعیت اقلیمی،صادرات ۹۵ درصد نفت کشور، تولید تقریبی عمده گاز کشور و  وجود دومین گمرک کشور، ظرفیت‌های منحصر به فرد استان بوشهر است که باعث مشکلاتی هم شده و مدیران در حوزه اجرا باید نظارت دستگاه بازرسی را در کنار خود ببینند.

او گفت: چنانچه مدیران اقدام‌ها را در مدار قانون پیش ببرند با مشکلی رو به رو نخواهیم شد.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر بیان کرد: در بررسی پرونده‌ها به داستان همیشگی ناآگاهی از قانون می‌رسیم به طوری که در برخی دستگاه‌ها حتی مدیران اشراف قانونی لازم را ندارند که راه حل آن آموزش است.

سحرخیز ادامه داد: برخی از دستگاه‌ها طرح عمرانی اجرا می‌کنند، اما یا دفتر فنی نیروی کارشناسی ندارد و یا زمانی که نظارت بر طرح‌ها بر عهده آن‌ها گذاشته شده به علت ناآشنایی به قانون صورت وضعیت را دقیق کنترل نمی‌کنند و احتمال دارد با اضافه پرداخت به پیمانکار مواجه شوند.

او افزود: اگر این اضافه پرداخت غیرقانونی به پیمانکار از روی عمد و اراده باشد اختلاس است و اگر سهل انگاری و پرداخت‌‏های غیرقابل بازگشت اتفاق افتاد، مصداق اهمال و سهل انگاری منجر به تضییع اموال دولتی است.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر بیان کرد: بوشهر استانی سالم است و بیشتر کارکنان و مدیران از سلامت لازم برخوردار هستند، ولی باید بدانیم فساد کم آن نیز ناپسند است.

سحرخیز گفت: باید مراقبت و نظارت جدی داشته باشیم اگر فسادی رخ داد بدون هیچ اغماض و ملاحظه‌ای با آن مبارزه کنیم.

او با تاکید بر صرفه‌جویی با توجه به کمبود منابع مالی عنوان کرد: مدیرانی که برای چند روز خودرو نیاز دارد برای اجاره دنبال خورو‌های لوکس خارجی اجاره‎ای نروند.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر بیان کرد: در شرایط کنونی کشور جا برای این گونه حیف و میل‌ها وجود ندارد و استاندار بوشهر و رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی  استان ساز و کار لازم را برای مقابله با این موارد پیش بینی کنند.

سحرخیز به موضوع انتخابات هم اشاره کرد و گفت: تبلیغات در ساعت اداری له یا علیه یک نامزد تخلف و جرم است و همچنین باید مراقب بود که از اموال و امکانات دستگاه‌ها برای تبلیغات استفاده نشود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.