مدیر کل حقوقی وزارت علوم خبر داد:

احراز تخلف ۲ هزار دانشجو تکذیب شد

آقابابایی درباره احراز تخلف علمی ۲ هزار دانشجو توسط وزارت علوم توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،حسین آقابابایی، مدیرکل حقوقی وزارت علوم، درباره محرز شدن تخلف علمی ۲ هزار دانشجو برای وزارت علوم در گفتگو با "شبکه خبر" اظهار کرد: تعداد دقیقی از دانشجویانی که تخلف علمی آن‌ها محرز شده باشد را اعلام نکرده‌ایم. 
 
آقابابایی ادامه داد: مدارکی از این شرکت‌ها توسط پلیس و مراجع قضایی به ما منتقل شد که در حال بررسی آنها هستیم. پس از بررسی، از مراکزی که آمار‌های دانشجویی در اختیارشان است مانند سازمان سنجش و پژوهشگاه برنامه‌ریزی پژوهشی استعلام کردیم، مشخص شد افرادی که اقدام  به تقلب علمی کرده بودند؛ دانشجو و یا فارغ‌التحصیل بوده اند. این مدارک را به دانشگاه‌های محل تحصیل آن‌ها منعکس کردیم.

او تاکید کرد: غالب این تخلفات از سوی دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی بوده است که وظیفه داشتیم آنها را به دانشگاه‌های این دانشجویان اعلام کنیم. اینکه این تخلف محرز شده یا نه بر عهده دانشگاه‌های آن‌ها است.

مدیرکل حقوقی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: خبر منتشر شده با عنوان " تخلف ۲ هزار دانشجو محرز شد"؛ مورد قبول ما نیست.
 
این در حالی است که این مقام مسئول در گفت و گو با یک خبرگزاری بیان کرده است که تخلف علمی ۲ هزار دانشجو در زمینه مقاله و پایان‌نامه نویسی با استعلام از سازمان سنجش آموزش کشور و موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی برای وزارت علوم محرز شده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار