اجرای ۲۶ طرح کشاورزی و دامپروری در کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان از بهره برداری و افتتاح ۲۶ طرح کشاورزی و دامپروری در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعودی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: در ایام دهه فجر بیست و شش طرح با هزینه کرد بیش از ۸۰ میلیارد ریال که بیش از ۴۱ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

او تصریح کرد: این بیست و شش طرح شامل هفت طرح آبیاری تحت فشار، پنج طرح انتقال آب، دو استخر ذخیره، دو واحد گلخانه، یک واحد گاوداری، یک واحد پرورش گوسفند داشتی، یک طرح پرورش گوسفند پرواری و پنج طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی و یک واحد پرورش قارچ دکمه‌ای است .

مسعودی اظهار کرد: هفت طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۴۸۴ هکتار و با هزینه کرد بیش از ۷۵ میلیارد ریال که بیش از ۵۵ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، اجرا شده است.

او افزود: از دیگر طرح‌های اجرا شده آب و خاک، کانال انتقال آب به طول ۲۸۵۰ متر با هزینه کرد اعتبار دولتی ۳۹۰۳ میلیون ریال است، که در این ایام به بهره برداری می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان بیان داشت: چهار طرح لوله گذاری به طول ۵۱۳ متر با هزینه کرد اعتبار دولتی بیش از ۱۲ میلیارد ریال و سه استخر ذخیره به سطح ۵۹۰ مترمربع با هزینه کرد اعتبار دولتی ۱۰۳۷ میلیون ریال در این هفته به بهره برداری می‌رسد.

او بیان داشت: در این ایام گلخانه‌های ۲۴۰ تنی صیفی و سبزیجات با هزینه کرد ۱۰ میلیارد ریال وگلخانه گل شاخه بریده با تولید ۴۷۲۰۰ شاخه با هزینه کرد ۸ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد و ۷ شغل در منطقه ایجاد می‌شود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان  افزود: همچنین یک طرح گاوداری شیری با ظرفیت ۳۰ راس با ظرفیت تولید ۹۰۰ کیلوگرم شیر روزانه با هزینه کرد ۱۲ میلیارد ریال، یک واحد پرورش گوسفند داشتی ۱۰۰ راسی با ظرفیت تولید ۲ تن گوشت درسال و ۱۰ تن شیر در سال با هزینه کرد ۷۵۰۰ میلیون ریال و یک طرح پرورش گوسفند پرواری ۶۰۰ راسی با هزینه کرد ۳۵۰۰ میلیون ریال از جمله طرح‌های دامپروری است در این ایام به بهره بردرای می‌رسد.

مسعودی گفت: به مناسبت ایام دهه فجر شش طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی از جمله طرح ۳۰۰۰ تنی کمپوست حیوانی و گیاهی، طرح بسته بندی ۱۲۶۲ تنی بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی، طرح فرآوری خرما ۲۰۲۰ تنی، طرح فرآوری گوشت قرمز و سفید ۶۸۴۰ تنی و طرح فراوری پسته ۳۰۰ تنی با هزینه کرد بیش از ۲۷۲ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد و ۱۱۱ شغل در منطقه ایجاد می‌شود.

او تصریح کرد: از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در ایام الله دهه فجر افتتاح یک واحد پرورش قارچ دکمه‌ای به ظرفیت ۲۰۰ تن می‌باشد که با هزینه کرد ۷ میلیارد ریال اجرا شده و موجب فراهم شدن ۱۰ شغل می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
له شده در زیر فشار پارتی بازی ورانت
۱۹:۵۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
نمیدونم این تسهیلات را به کیا میدن؟چند ساله دنبال زمین دتمداری برای اشتغالزایی هستم.چندراس گاوداوم کهبدلیل نداشتن امکانات وزمین دامداری ،پیش مردم امانت گذاشتم.تاکنون بارهاوبارها به ادارهومنابع طبیعی،جهادکشاورزی،اداره اب رفسنجان مراجعه کردم هرکدام به دیگری پاس میدهند.هیچ کدام حاضرنیستند قطعه زمینی برای طرح دامداری ولشتغالزایی در اختیارم بگذارند
آخرین اخبار