ساخت مسکن برای محرومان در استان کرمان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کرمان گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۲ هزار واحد مسکونی در استان می سازد که هزار و ۵۰۰ واحد آن در شهر کرمان و ۵۰۰ واحد در شهرستان سیرجان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد‌علی روح‌اللهی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کرمان با اشاره به اینکه شعار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پیشرفت و محرومیت‌زدایی است گفت: در این راستا سال ۸۸ مقام معظم رهبری به این ستاد ماموریت آبادانی هزار نقطه محروم ایران و ساخت هزار مدرسه در نقاط محروم کشور را دادند.

او با بیان اینکه این فرمان منجر به تاسیس بنیاد برکت شد افزود: بنیاد برکت پس از آن در مناطق محروم کار خود را آغاز کرد و تمام فعالیت‌های این بنیاد در حوزه خدمات زیربنایی و عمرانی است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمان از ساخت هزار و ۶۰۰ مدرسه، هزار و ۲۰۰ مسجد و خانه عالم و اجرای ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در کشور خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد سهم استان کرمان ساخت حدود ۶۰ مدرسه و ۴۴ مسجد در استان توسط بنیاد برکت است.

او با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) معین اقتصادی شهرستان راور است گفت: این ستاد حدود هزار و ۱۷۰ طرح اشتغالزایی در راور اجرا کرده که عمده آن در حوزه قالی دستباف است.

روح‌اللهی با اشاره به پیشینه این شهرستان در حوزه فرش دستباف بیان کرد: بیشتر شهرت قالی کرمان هم به دلیل قالی راور بوده که با اقدامات انجام شده قالی دستباف راور در این شهرستان دوباره احیا شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمان با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه اشتغالزایی گفت: در مبحث کشاورزی و دامداری سبک و سنگین هم اقداماتی را انجام شده است.

او با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با همکاری وزارت راه و شهرسازی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی را در نقاط مختلف کشور در برنامه دارد افزود: از این تعداد سهم استان کرمان ۲ هزار واحد مسکونی است که هزار و ۵۰۰ واحد آن در شهر کرمان و ۵۰۰ واحد در شهرستان سیرجان است.

روح‌اللهی با اشاره به اینکه واگذاری این واحد‌ها شرایط ویژه‌ای دارد گفت: زمین‌هایی که قرار است این واحد‌ها در آن ساخته شود تامین، کار‌های اولیه انجام و مشاوره طرح تا ۸۰ درصد انجام شده است.

او با اشاره به انجام اقدامات اولیه و انتخاب پیمانکار بیان کرد: کاربری برخی زمین‌ها غیرمسکونی بوده که همکاری خوبی برای تغییر کاربری آن‌ها توسط مسئولان انجام شده است.

انتهای پیام/ی

منبع تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.