۳۵ هزار فرهنگی پیشکسوت و بازنشسته در کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۳۵ هزار فرهنگی پیشکسوت و بازنشسته داریم که اکثر آن‌ها در امر تدریس با آموزش و پرورش همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نسب صبح امروز یکشنبه ششم بهمن در گردهمایی معاونان و کارشناسان آموزش متوسطه استان کرمان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مجاهدت‌های سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی گفت: امیدواریم راه و منش شهید سلیمانی همواره به عنوان یک الگوی موثر در ایران اسلامی و آحاد جامعه به ویژه حوزه تعیم و تربیت جاری باشد.

او افزود: در استان کرمان ۳۲ منطقه آموزشی، ۷ هزار و ۷۰۰ مدرسه، ۳۱ هزار کلاس درس و ۶۵۴ هزار دانش آموز داریم که ۴۴ هزار همکار فرهنگی کار تعلیم و تربیت این دانش آموزان را به عهده دارند.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه قریب به ۳۵ هزار فرهنگی پیشکسوت و بازنشسته داریم که اکثر آن‌ها در امر تدریس با ما همکاری دارند، تصریح کرد: در برخی نقاط استان به ویژه مردان، همه پیشکسوتان را فراخوان کرده و برای جبران کمبود معلم از وجود آن‌ها استفاده می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: به دلیل محدودیت‌هایی که داشتیم، امسال در حوزه ابتدایی نیز از پیشکسوتان کمک گرفته ایم.
او در ادامه با بین این اینکه از ۶۵۳ هزار دانش آموز استان کرمان بیش از ۲۵۰ هزار نفر در دوره متوسطه مشغول به تحصیل هستند افزود: ۱۶ منطقه کمتر توسعه یافته در استان کرمان داریم که در شرق و جنوب استان واقع هستند و در سیل اخیر نیز تعدادی از مدارس ما در جنوب و شرق استان آسیب دیده است.

او تصریح کرد: کرمان رتبه نخست کشور را در مدارس شبانه روزی دارد که در راستای توسعه عدالت آموزشی در اکثر نقاط استان برای پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایر و روستایی (۲۲۰) مدرسه شبانه روزی احداث شده و بیش از ۳۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به وجود ۷۱۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر در استان کرمان عنوان کرد: ۲۵۱ مدرسه در استان داریم که با کمتر از پنج نفر دانش آموز در استان فعال است.

او افزود: تعداد دانش آموزان بیش از ۳۰ درصد از مدارس دوره متوسطه استان نیز کمتر از حد نرمال است، اما به دلیل بعد مسافت، امکان تجمیع آن‌ها وجود ندارد.

اسکندری نسب بیان کرد: براساس بیانیه گام دوم انقلاب در آموزش و پرورش استان کرمان تکریم معلم، مدیریت منابع و مدرسه پویا را در دستور کار قرار داده ایم و معیشت همکاران نیز مورد توجه است.

او گفت: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز لوازم التحریر، کتب درسی، پوشاک، بسته‌های مناسب و تغذیه با همکاری خیران مدرسه یار توزیع می‌شود.

بیش از ۲۵۰۰ کلاس درس از ابتدای دولت تدبیر و امید توسط خیران مدرسه ساز در استان کرمان ساخته شده و در هفته اخیر و در قالب پویش ایران من خیّران، ساخت ۱۰۰ مدرسه در استان کرمان را متقبل شده اند که اکثر آن‌ها در جنوب و شرق استان و شهر کرمان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار