قاصدک روی پرده تئاتر مشهد

تئاتر شب قاصدک ۱۰ شب در مشهد روی پرده به نمایش در می آید.

قاصدک روی پرده تئاتر مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا جندقی کارگردان تئاتر شب قاصدک در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این تئاتر به قلم ابوالفضل حسینی درمورد زنی تنها به نام قاصدک است که از یک زلزله سالم مانده و همراه برادرش زندگی می‌کند.

او افزود: بازیگران این کار هنری مهران مطیع، میعاد شیخی، سیده‌زهرا حسینی و مهسا منتظری به ایفای نقش می‌پردازند؛ حضور نیرو‌های جوان و با استعداد در کنار نیرو‌های باتجربه از جمله نکات بارز این اثر هنری است.

کارگردان تئاتر شب قاصدک تصریح کرد: تمرین‌های گروه مدت ۳ ماه قبل آغاز شده و از ۱۰ تا ۲۰ بهمن در سالن تئاتر خورشید مشهد از ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ به روی پرده می رود.
 
او گفت:  تئاتر شب قاصدک به اقشار تنها و دردمند جامعه پرداخته که به تنهایی به دنیای خشن اطراف خودشان مبارزه می‌کنند.

جندقی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات فعالان حوزه تئاتر در سنگ‌اندازی مسئولان بوده و به‌جای آنکه اهالی هنر تئاتر را در مسیر رفع یک مشکل یاری کنند، مانع بر سر راه آنان می‌گذارند لذا  از رسانه‌ها می‌خواهیم یاری‌گر کلیه هنرمندان از جمله عوامل تئاتر شب قاصدک باشند تا به‌خوبی دیده شوند و بتوانند به شکل ممکن با زبان هنر با مردم سخن بگویند و به‌گونه‌ای قلم بزنند که فضای قهرگونه فعلی عرصه تئاتر تغییر کرده و به‌فضای دوستی و مهربانی تبدیل شود.

رسول مجردکاهانی، تهیه‌کننده تئاتر شب قاصدک، نیز در ادامه این نشست: یکی از بزرگترین دغدغه‌ها در بحث سالن‌های تئاتر بوده و از مسئولان ارشاد، شهرداری و دیگر مجموعه‌های مرتبط درخواست رسیدگی به این موضوع را داریم، گرچه مسئولان آستان قدس رضوی و حوزه هنری وعده‌هایی دادند، اما تنها در حد کلنگ‌زنی بوده و اتفاق دیگری نیفتاده است.

او افزود: یکی دیگر از مشکلات جامعه هنری پرسه طولانی‌مدت نامه‌نگاری‌ها بوده زمان‌های زیادی جهت گرفتن یک امضا صرف می‌شود و در شرایط فعلی به جرات می‌توانیم بگوییم که تئاتر درآمد ندارد و هنرمندان به عشق مردم به ایفای نقش می‌پردازند.

تهیه‌کننده تئاتر شب قاصدک ضمن انتقاد از بی‌مهری مسئولان به عوامل این اثر هنری، گفت: گروه پویا از گروه‌های توانمند هنری استان و کشور است و همه‌ساله کار‌های برجسته‌ای ارائه داده، اما مدت ۷ سالی است که با بی‌مهری‌های مسئولان مواجه شده است.

مجردکاهانی بیان کرد: تئاتر قاصدک به جز مشهد در برخی شهر‌های استان همچون نیشابور، فریمان و سبزوار و مراکز استان‌های تهران و گلستان اجرا خواهد شد که زمان و مکان این اجرا‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.