رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: دانش آموزان مهابادی با اهمیت موضوع هوای پاک و محیط زیست آشنا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: همزمان با فرا رسیدن هفته هوای پاک کارگاه آموزشی اهمیت هوای پاک و حفظ محیط زیست برای ۲۵۰ دانش آموز مدارس روستای «حمزه‌آباد» و مدرسه «حسن‌زاده»» این شهرستان برگزار شد.

او ادامه داد: در این کارگاه کارشناسان اداره محیط زیست بر اهتمام ویژه آحاد مختلف جامعه به‌ویژه نسل نوجوان و جوان در راستای رعایت مسائل زیست محیطی تاکید کردند.

سخنور ادامه داد: اجرای سرود و نمایش توسط دانش‌آموزان و خواندن مقاله در باب اهمیت هوای پاک و جلوگیری از آلودگی آن، نمایش انیمیشن و تصاویر در این ارتباط و راهکار‌های حفاظت از آن جزء برنامه‌های این کارگاه بود.

او با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و افزایش نقش دانش‌آموزان در حفاظت از محیط زیست مؤثر است، افزود: با توجه به جمعیت بالای نیروی جوان در کشور، امید است دوستداران طبیعت به خصوص دانش‌آموزان با حضور موثر خود در راستای حفاظت از محیط زیست نقش مثبت و سازنده‌تری داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به اینکه توجه به حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی شروع شود، گفت: قطعا همه دانش‌آموزان می‌توانند به عنوان یک محیط یار یا همیار محیط زیست در حفظ طبیعت و عناصر آن نقش بسزایی داشته باشید.

سخنور با تاکید بر اینکه فعال شدن تشکل‌های مردمی زیست محیطی می‌تواند به ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست کمک کند، افزود: این کارگاه با همکاری انجمن زیست محیطی سبز اندیشان جوان مهاباد برگزار شده است.

او اضافه کرد: تخفیف آزمون آلایندگی خودرو‌ها در مراکز معاینه فنی، اهدای کتاب تحت عنوان آلودگی هوا به مدارس و کتابخانه‌ها، نشست با محیط یاران، برگزاری مسابقه نقاشی دانش‌آموزی، نصب بنر با موضوع هوای پاک و برگزاری همایش دوچرخه‌سواری از دیگر برنامه‌های این اداره در طول هفته هوای پاک است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.