صدور ۱۸ فقره پروانه کار برای اتباع خارجی

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از صدور ۱۸ فقره پروانه کار برای اتباع خارجی در ۹ ماهه سالجاری در استان خبر داد.

اشرفی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: از ابتدای سالجاری تعداد ۵۷ فقره پروانه کار اتباع خارجی در استان تمدید شده است و ۶۹ پروانه کار در همین مدت ابطال شده است.

او افزود: در ۹ ماهه سالجاری تعداد ۱۵۲ گشت مشترک به منظور شناسایی اشتغال اتباع بیگانه فاقد پروانه کار، با دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته است.

اشرفی از تعداد ۳۴۱ مورد بازرسی از کارگاه‌های فعال در سطح استان به منظور نظارت بر حسن اجرای قوانین بکارگیری اتباع خارجی خبر داد و افزود: طی این بازرسی‌ها ۵۷ تبعه فاقد پروانه کار شناسایی شده و ۵ مورد معرفی کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی صورت گرفته است.

 سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، کارفرمایانی که اقدام به استفاده از خدمات اتباع خارجی فاقد پروانه کار نمایند به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه ملزم به پرداخت جریمه خواهند شد.

او ادامه داد: بر اساس بخشنامه شماره ۲۶۱۵۶ مورخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعیین حداقل دستمزد روزانه در سال ۹۸ به مبلغ ۵۰۵۶۲۷ ریال که به تصویب شورای عالی کار؛ مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز تبعه خارجی در سال جاری برابر با ۲۵۲۸۱۳۵ ریال می‌باشد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.