درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ماجرای تأسیس استان تهران جنوبی به مرکزیت ری چیست؟

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره طرح تأسیس استان تهران جنوبی به مرکزیت ری توضیحاتی داد.

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سامانه یکپارچه هوشمند حریم تهران گفت: باید در بحث حریم تهران موضوعات مدیریت، طرح‌ها، قوانین و تعارضات آن مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: سامانه اطلاعات مکانی سامانه‌ای است که به رفع تعارضات کمک می‌کند و حفاظت بهتر از منابع یک شهر را به دنبال دارد.

سالاری تصریح کرد: شهرداری تهران در استفاده از سامانه‌های بر خط و مبتنی بر اطلاعات مکانی نسبت به تمام کشور پیشگام بوده و این موضوع را می‌توان موفقیتی برای این نهاد در نظر گرفت و باید بدانیم در مسیر تحلیل داده‌ها به درستی عمل کرد، گفت: تحلیل داده‌ها می‌تواند برای تصمیم سازی بهتر مورد توجه قرار بگیرد که متاسفانه در این مسیر (تحلیل داده‌ها و تبدیل آن به دانش) عملکرد قابل قبولی نداشتیم.


بیشتر بخوانید: گسترش روز به روز حریم شهر تهران 


رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: اطلاعات در دست نشان نمی‌دهد که شهر باید به کدام سمت توسعه پیدا کند تا مدیران بتوانند بر اساس آن تصمیم گیری کنند و باید گفت اگر تحلیل‌های به دست آمده از سامانه‌های بر خط به درستی مورد استفاده قرار بگیرد دیگر شاهد افزایش سکونت در مناطقی مانند یک نیستیم.

او ادامه داد: توجه به حریم و صیانت از آن باید در مدیریت ساخت و ساز‌ها مورد توجه قرار بگیرد و رویکرد جزیره‌ای عمل کردن در سراسر کشور آسیبی است که به حریم پایتخت وارد شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به تبلیغات انتخاباتی گفت: متاسفانه شاهدیم برخی از افراد برای اخذ رأی حرف از تأسیس استان تهران جنوبی به مرکزیت ری می‌زنند در حالی که هیچ کدام از این حرف‌ها منطق اساسی و اصولی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار