سندرز در ایالت نیو همپشایر از دیگر رقبا جدید جلوتر است

سناتور برنی سندرز بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی، با کسب ۲۲ درصد آرا در ایالت نیو همپشایر آمریکا از رقبای خود در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور جلوتر است.

سناتور برنی سندرز به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور برنی سندرز، نماینده ایالت ورمونت در کنگره آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در تازه‌ترین نظرسنجی موسسه ام‌بی‌سی نیوز و موسسه ماریست در ایالت نیو همپشایر، با کسب ۲۲ درصد آرای پرسش شوندگان از دیگر رقبای دموکرات خود جلوتر است.

پس از سندرز، پیت بوته‌جج با ۱۷ درصد قرار دارد و جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز توانسته حمایت ۱۵ درصدی شرکت‌کنندگان در نظرسنجی را به دست آورد.

الیزابت وارن، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست نیز در این نظرسنجی ۱۳ درصد آرا را به خود اختصاص داد.

ایمی کلوبچار سناتور مینسوتا نیز با کسب ۱۰ درصد آرا، در میان نامزد‌هایی بود که میزان آرای آن‌ها دو رقمی بوده است.


بیشتر بخوانید: جو بایدن: رئیس‌جمهور بعدی آمریکا میراث‌دار کشوری تفرقه زده خواهد بود

سندرز: معلمان آمریکایی نباید مجبور باشند همزمان چند شغل داشته باشند


این نظرسنجی بین ۶۹۷ نفر از رأی‌دهندگان بالقوه دموکرات در ایالت نیو همپشایر و بین روز‌های ۲۰ تا ۲۳ ژانویه (۳۰ دی تا ۳ بهمن) و با درصد خطای ۴.۵ درصد انجام شده است.

برنی سندرز همچنین بر اساس نتیجه نظرسنجی مشترک روزنامه «نیویورک‌تایمز» و مؤسسه افکارسنجی «سیِنا کالج» که در میان شرکت‌کنندگان احتمالی در مجمع حزبی انجام گرفته، حمایت ۲۵ درصدی را  در ایالت کلیدی «آیووا» کسب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار