اسماعیل هنیه: معامله قرن هرگز تصویب نخواهد شد

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن محکوم کردن معامله قرن اعلام کرد جنبش مقاومت فلسطین آمادگی دارد با جنبش فتح برای بررسی راه مقابله با معامله قرن دیدار کند.

اسماعیل هنیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آلمان، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین، حماس در بیانیه‌ای از آمادگی حماس برای دیدار با جنبش فتح به منظور بررسی راه مقابله با طرح معامله قرن خبر داد.

هنیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فلسطین سرزمین ما و خاک ماست و جواهر گرانبهایی است که قابل مذاکره و خرید و فروش هم نیست و ما آشکارا مخالفت خود را با توطئه معامله قرن اعلام می‌کنیم و آن را نبردی می‌دانیم که عقب نشینی در آن بر ما حرام است.»


بیشتر بخوانید: نتانیاهو برای رونمایی از «معامله قرن» راهی آمریکا شد

محمود عباس: بدون موافقت مردم فلسطین هیچ معامله‌ای اجرا نمی‌شود


رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: «ما آماده دیدار فوری با برادران جنبش فتح و همه گروه‌ها در قاهره هستیم تا خط خود را ترسیم کنیم و زمام مسئله خود را در اختیار بگیریم و در جبهه دفاع از قدس خود سرزمین و مقدسات خود با هم متحد شویم و یکصدا اعلام کنیم که معامله قرن هرگز تصویب نخواهد شد و هجمه استعماری جدید ساقط خواهد شد. وطن پیروز خواهد شد و متجاوزان نابود خواهند شد.»

این در حالی است که نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت در صورتی که این رژیم بتواند تا هفته آینده اراضی کرانه باختری را ضمیمه کند، حزب «یمینا» از معامله قرن حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا قرار است این هفته طرح به اصطلاح صلح ابداعی خود برای خاورمیانه را رونمایی کند. به همین منظور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای رونمایی از این طرح راهی واشنگتن شد.

بنیامین نتانیاهو اعلام کرد ترامپ این هفته از معامله قرن رونمایی خواهد کرد. او با تاریخی توصیف کردن این لحظه گفت نباید این فرصت را از دست داد.

نتانیاهو امروز پیش از سفر به واشنگتن، گفت: «به واشنگتن می‌روم تا درباره طرح آمریکا که فکر می‌کنم موجب پیشرفت اسرائیل خواهد شد، بشنوم. به دفعات با رئیس‌جمهور ترامپ درباره منافع و امنیت‌مان صحبت کرده‌ام. فردا با رئیس‌جمهور ترامپ دیدار خواهم داشت و روز سه‌شنبه نیز تاریخ ساز خواهد بود.»

در ۲۵ ژوئن سال گذشته، جرد کوشنر، داماد ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید، در کنفرانسی در بحرین از جنبه‌های اقتصادی معامله قرن پرده‌برداری کرد، اما نماینده ترامپ در امور صلح خاورمیانه اذعان کرد که کنفرانس منامه شکست خورد، چون بدون دستیابی به راه حلی سیاسی بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی، طرح اقتصادی هیچ ارزشی ندارد.

رژیم صهیونیستی همچنان به شهرک سازی در سرزمین‌هایی که از زمان جنگ سال ۱۹۶۷ به سرزمین‌های تحت اشغال خود الحاق کرد، ادامه می‌دهد. نزدیک به ۶۰۰ هزار صهیونیست در حال حاضر در کرانه باختری و قدس شرقی زندگی می‌کنند. شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینیان از سوی سازمان ملل مورد تائید نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۰۲:۴۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
ترامپ غلط میکند . ما تروریستهارا در سر زمین فلسطین یک لحظه آرام نخواهیم گذاشت . مرگ درانتظارشان هست .
آخرین اخبار