سناتور دموکرات: باید به شواهد کتاب جان بولتون در جلسه استیضاح استناد شود

سناتور ایالت آلاباما اعلام کرد در صورتیکه مشاور امنیت ملی سابق آمریکا به سنا احضار نشود باید به کتاب او در جلسات استیضاح استناد شود.

سناتور دموکرات: باید به شواهد کتاب بولتون در جلسه محاکمه استیضاح استناد شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور «داگ جونز» نماینده ایالت آلاباما اعلام کرد سناتور‌ها نیاز است تا حرف‌های جان بولتون را بشنوند. مردم آمریکا نیز باید حرف‌های بولتون را بشنوند. اگر ما نتوانیم به بولتون دست یابیم باید کتاب او را مورد استناد قرار دهیم.

سناتور جونز از اظهارنظر درباره اینکه رای به تبرئه یا محکومیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌دهد یا خیر خودداری کرد با این حال از احضار شاهدان و درخواست اسناد بیشتر در جلسه محاکمه استیضاح حمایت کرد.

پیشنهاد سناتور ایالت آلاباما پس از آن مطرح شد که روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد در متن کتاب جدید بولتون که قرار است به زودی منتشر شود، آمده است ترامپ در اوت ۲۰۱۹ به مشاورانش گفته بود قصد دارد کمک ۳۹۱ میلیون دلاری نظامی به اوکراین را مسدود کند تا مقامات اوکراین از پسر جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها و رقیب انتخاباتی او تحقیق کنند.

روزنامه نیویورک تایمز براساس متنی از کتاب جدید مشاور سابق امنیت ملی آمریکا که هنوز چاپ نشده، ولی به دست این روزنامه رسیده است گزارش داد اظهارات جنجالی بولتون در بحبوحه دادگاه استیضاح دونالد ترامپ  در مجلس سنا همچنین شامل پیش نویس دست نوشته‌هایی است که او طی هفته‌های اخیر منتشر کرده است. این نسخه همچنین برای کاخ سفید و برخی مقامات کنونی و پیشین آمریکا که در نوشتن این کتاب دخیل هستند نیز ارسال شده است.

نیویورک تایمز گزارش داد: «کتاب شامل نکاتی است که جان بولتون اگر به عنوان شاهد در دادگاه سنا فراخوانده شود به آن‌ها اشاره خواهد کرد.»

براساس این گزارش، چندین صفحه از این کتاب به توضیحات بولتون درباره اینکه چگونه مساله اوکراین فاش شد اختصاص یافته است تا اینکه در ماه سپتامبر وی از کاخ سفید اخراج شد. وی نه تنها بر بی اعتباری رئیس‌جمهور در مساله اوکراین اشاره کرده بلکه جزئیاتی درباره مقامات کاخ سفید که تلاش کرده‌اند خود را از این مخمصه کنار بکشند نیز ارائه کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا متهم است که در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند. «جو بایدن» رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ آمریکا است.

محاکمه استیضاح ترامپ این روز‌ها در مجلس سنای آمریکا دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار