آدام شیف: معلوم شد چرا ترامپ نمی‌خواست بولتون در دادگاه استیضاح شهادت دهد

رئیس کمیته اطلاعات کنگره آمریکا در واکنش به افشاگری جان بولتون در کتاب جدیدش در خصوص اقدامات ترامپ اعلام کرد اکنون معلوم شد چرا ترامپ نمی‌خواست بولتون در دادگاه استیضاح شهادت دهد.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات کنگره آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به گزارش نیویورک تایمز درباره افشاگری جان بولتون در کتاب جدیدش در خصوص اقدامات ترامپ در پیامی توییتری نوشت: «اکنون می‌دانیم چرا رئیس‌جمهور مانع درخواست ما برای شهادت دادن بولتون شد.»

رئیس کمیته اطلاعات کنگره آمریکا نوشت: «بولتون به طور مستقیم اصل دفاعیه رئیس‌جمهور را رد می‌کند. اگر جلسه محاکمه قرار است منصفانه باشد، سناتور‌ها باید اصرار داشته باشند آقای بولتون به عنوان شاهد به سنا فراخوانده شود و یادداشت‌های خود و اسناد دیگر را ارائه دهد.»

جان بولتون در کتاب جدید خود که هنوز منتشر نشده اعلام کرد ترامپ در اوت ۲۰۱۹ به مشاورانش گفته بود که قصد دارد کمک ۳۹۱ میلیون دلاری نظامی به اوکراین را مسدود کند تا مقامات اوکراین از پسر جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها و رقیب انتخاباتی او تحقیق کنند.


بیشتر بخوانید: آغاز جلسه دفاعیه ترامپ در سنای آمریکا

افشاگری جان بولتون علیه ترامپ در کتاب جدید


روزنامه نیویورک تایمز براساس متنی از کتاب جدید جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا که هنوز چاپ نشده ولی به دست این روزنامه رسیده است گزارش داد اظهارات جنجالی بولتون در بحبوحه دادگاه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس سنا همچنین شامل پیش نویس دست نوشته‌هایی است که او طی هفته‌های اخیر منتشر کرده است.

در همین حال سناتور چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا در واکنش به افشاگری بولتون در کتابش درباره قطع کمک ترامپ به اوکراین برای تحقیق این کشور از پسر جو بایدن خواستار شهادت بولتون در دادگاه استیضاح ترامپ شد.

سناتور باب منندز، عضو ارشد سنای آمریکا نیز در واکنش به گزارش نیویورک تایمز اعلام کرد در حال حاضر شکی نیست که بولتون اطلاعاتی دارد که باید از سوی سنا و عموم مردم شنیده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار