مدیر کل محیط زیست مازندران:

احتمال افزایش تلف شدن پرندگان میانکاله تا۶ هزار قطعه

ابراهیمی گفت: هنوز تعداد دقیق پرندگان تلف شده مشخص نیست، اما پیش بینی می‌شود این تعداد تا ۶ هزار قطعه هم برسد.

ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، با بیان اینکه جمع آوری لاشه‌ها سرعت بیشتری خواهد یافت، گفت: ماموران محیط زیست و کارشناسان دامپزشکی استان همچنان در منطقه میانکاله در حال جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه پرندگان هستند.

او افزود: هنوز تعداد دقیق پرندگان تلف شده مشخص نیست، اما پیش بینی می‌شود این تعداد تا ۶ هزار قطعه هم برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه سازمان دامپزشکی هنوز علت دقیق این تلفات را اعلام نکرده است، ابراز امیدواری کرد دستگاه‌های اجرایی و نیرو‌های انسانی برای سرعت دهی بیشتر جمع اوری لاشه‌ها تکالیف خود را انجام دهند.

ابراهیمی افزود: جلسه‌ای دیروز با حضور استاندار در میانکاله برگزار و مقرر شد شکار پرندگان مهاجر زمستان گذران در شهر‌های نکا، بهشهر و گلوگاه تا اطلاع بعدی ممنوع شود.

او ادامه داد بر اساس تصمیمات این جلسه خرید و فروش پرندگان مهاجر در بازار‌های متمرکز مانند بازار فریدونکنار و بازار‌های هفتگی و سیار استان نیز تا اطلاع بعدی ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه این مصوبات برای دستگاه‌های اجرایی و مردم لازم الاجرا است از مردم خواست به هیچ وجه نسبت به خرید و فروش پرندگان مهاجر اقدام نکنند و تلفات مشکوک  پرندگان را به محیط زیست، فرمانداری وبخشداری‌ها گزارش دهند.
بیشتر بخوانید:تکذیب شیوع آنفولانزا در پرندگان تلف شده میانکاله 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.