فارس میزبان کنگره ملی شعر کوثر ناب

کنگره ملی شعر کوثر ناب با موضوع حماسه و سیره فاطمی در استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هادی فردوسی دبیر استانی کنگره ملی شعر کوثر ناب گفت: دبیرخانه نخستین کنگره شعر آیینی و انقلابی کوثر ناب با تلاش سازمان بسیج مداحان کشور و دبیری حجت‌الاسلام محمدزمانی، فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز کرده است.

او، بیان کرد: کنگره ملی شعر کوثر ناب با همکاری سازمان بسیج مداحان کشور برگزار می‌شود که در هر استان یکی از شاعران دبیری استانی آن را بر عهده دارد و در فارس نیز این روند با یاری سازمان بسیج مداحان استان در حال اجرا است.

فردوسی تصریح کرد: شاعران با اعلام این فراخوان، می‌توانند آثار خود را با موضوع حماسه و سیره فاطمی، مشتمل برسیره و ابعاد شخصیت حضرت زهرا (س) و بسیج چهل سال مقاومت، چهل سال اقتدار را به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

دبیر استانی کنگره ملی شعر کوثر ناب ادامه داد: جوایز این کنگره اعطای نشان فاطمی، تندیس کنگره و هدیه نقدی به مبلغ پانزده میلیون ریال به ده نفر برگزیده است، و اشعار کلاسیک مانند غزل، قصیده، مثنوی، رباعی و دوبیتی در این کنگره مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد.

او، افزود: پس از واقعه جانسوز شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی این موضوع نیز به کنگره اضافه شد که با جمع آوری بیش از ۸۰۰ اثر کتابی به همین مناسبت در دهه فجر رونمایی می‌شود و با تلاش انجام شده، آثار تعدادی از شاعران انقلابی استان نیز که به این مناسبت شعر سروده شده است در این مجموعه قرار می‌گیرد.

فردوسی اضافه کرد: علاقه‌مندان برای ارسال آثار خود می‌توانند از دو روش ارسال مستقیم به دبیرخانه مرکزی یا از طریق دبیر استانی به نشانی tabarebaran۸@gmail.com اقدام کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.