افزایش مصرف CNG در استان کرمان

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: مصرف سوخت CNG در استان کرمان ۵۰ درصد افزایش یافت.

افزایش مصرف CNG در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، منوچهر فلاح، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: با آغاز اجرای طرح افزایش قیمت بنزین با استقبال خودرو‌های دوگانه سوز مواجه شد و میزان آن نسبت به قبل از اجرای طرح، ماهیانه بیش از ۶ میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

او افزود: با افزایش قیمت بنزین، گرایش مصرف‌کنندگان به استفاده از گاز طبیعی فشرده، افزایش یافته است به طوری که پس از اجرای طرح سهمیه بندی سوخت، طی امسال تاکنون مصرف سوخت CNG در استان کرمان ۵۰ درصد بیشتر شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان بیان داشت: گاز به صورت CNG، سوخت پاک و ارزان تری در مقایسه با سایر سوخت‌ها است و استفاده از این سوخت از لحاظ اقتصادی مقرون به‌صرفه بوده و به طور قابل ملاحظه‌ای سبب کاهش میزان آلودگی هوا و محیط زیست می‌شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۷۷جایگاه سوخت CNG به صورت شبانه‌روزی در استان کرمان فعال است اظهار داشت: مصرف CNG در خودرو‌های سواری دوگانه سوز به طور میانگین در روز به ۶۳۰ هزار مکعب رسیده است که تا پیش از از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین به طور میانگین روزانه ۳۵۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) در جایگاه‌های عرضه استان توزیع می‌شد.

فلاح با اشاره به اینکه باید امکانات و بستر‌های لازم برای استفاده از CNG در استان فراهم شود، تصریح کرد: گاز CNG نسبت به سایر سوخت ها، پاک و ارزان است و مصرف کنندگان باید سیستم CNG خودروی خود را در مراکز معتبر و استاندارد نصب کنند و به هیچ عنوان از گاز LPG (گاز مایع)، به جای گاز CNG استفاده نکنند و در هنگام سوخت گیری در جایگاه‌های CNG همه سرنشین‌ها از خودرو پیاده شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان تاکید کرد: شرکت گاز استان کرمان هم اکنون در مناطق جنوبی و کمتر برخوردار از جایگاه‌های CNG باتوجه به توسعه گازرسانی و رشد مصرف کنندگان از گاز طبیعی زیر ساخت‌های لازم به منظور راه اندازی جایگاه‌های جدید توسط بخش خصوصی را فراهم آورده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار