اهدای بیش از ۲۹ هزار واحد خون در استان همدان

 مدیر کل انتقال خون استان همدان گفت: در ۱۰ ماه امسال ۲۹ هزار و ۹۱ نفر از مردم استان خون اهدا کردند.

اهدای بیش از 29 هزار واحد خون در استان همدان افشین محمدی، مدیر کل انتقال خون استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با بیان اینکه امسال تا کنون ۲۹ هزار و ۷۹۰ نفر در استان همدان خون اهدا کرده اند، گفت: از این تعداد ۲۹ هزار و ۹۱ نفر مرد و ۶۹۹ نفراز اهداکنندگان بانوان بوده اند.

او افزود: در استان همدان ۱۷ هزار و ۳۵۵ نفر اهدا کنندگان مستمر خون هستند که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

مدیر کل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۶۴۹ پلاکت فرزیس اهدا شده است، افزود: اهدای این نوع پلاکت هم نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

محمدی ادامه داد: افراد در صورتی که پلاکت آن‌ها بالاتر از حد نرمال باشد، می‌توانند در سال ۲۴ بار، هفته‌ای ۲ مرتبه به فاصله ۴۸ ساعت پلاکت اهدا کنند و در صورت جدا شدن پلاکت از خون دوباره خون به بدن بازگردانده می‌شود.

او با بیان اینکه بیماران سرطانی روزانه ۸ واحد تا ۱۰ واحد باید پلاکت دریافت کنند، اضافه کرد: از این طریق پلاکت فرزیس این کمبود پلاکت را در بیماران جبران می‌کند.

مدیر کل انتقال خون استان همدان با بیان  اینکه در فصل زمستان اهداکنندگان خون کاهش پیدا می‌کند، گفت: آقایان در سال ۴ بار و خانم ۳ مرتبه می‌توانند خون اهدا کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.