انعقاد ۵۰۰ هکتار کشت قراردادی چغندر قند پاییزه

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : هم اکنون در سطح استان ۵۰۰ هکتار کشت قراردادی چغندر قند پاییزه با کشاورزان منعقد شده که بیشترین سطح کشت با ۳۷۵ هکتار مربوط به شهرستان سرپل‌ذهاب است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ایرج صفایی مدیرکل تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : هدف از کشت چغندرقند پاییزه، ترویج کشت پاییزه، افزایش تولید و بهره وری و خاک ورزی و صرفه جویی در منابع آبی شهرستان است.

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: کشاورزی قراردادی یکی از اهداف مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان مرکز تعاونی روستایی ایران و اتحادیه استانی است.

رضا رحیمی افزود: با توجه مطالعات قراردادی که در سطح ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های موجود استان‌های کشور صورت گرفته، در حوزه کشت پاییزه چغندر قند حدود ۸۰۰ هکتار در استان‌های کرمانشاه، ایلام و فارس قرارداد منعقد شده است.

او افزد: اتحادیه تولید تعاونی روستایی استان کرمانشاه با ۲ کارخانه قند شهرستان‌های بیستون و اسلام آبادغرب در استان قرارداد منعقد کرده که امید است در سال‌های آینده با توجه به نعمت سامانه گرمسیری در منطقه کشت‌های قراردادی در سطح استان توسعه یافته و منبع درآمد مضاعفی برای روستاییان شود.

رحیمی افزود: در جهت توسعه کشت دانه‌های روغنی هم در چند نقطه از استان‌های کشور ورود پیدا کردیم و آماده فعالیت بیشتری در حوزه کشت‌های قراردادی هستیم.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.