تشریح برنامه‌های «دهه فجر» در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تشریح برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: پخش «سریال جلال» از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها برای ایام‌الله دهه فجر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مرتضی صفری مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان در خصوص تشریح برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان در رابطه با ایام الله دهه فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: امروز در خط مقدم جنگی قرار گرفته‌ایم که تمامی اتفاقات برای استفاده رسانه‌ای مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و اتفاقاتی که طی یک سال اخیر افتاده، در راستای استفاده رسانه‌ای و کار روی افکار عمومی بوده تا مردم را نسبت به آینده و حاکمیت ناامید و بدبین کنند.

او با تاکید بر این‌که واقعیت‌هایی در جامعه وجود دارد که بخش اعظم آن به دشمنی‌ها و تحریم‌ها و بخشی هم به سوء مدیریت‌ها بستگی دارد، افزود: باید مراقب باشیم تا مرعوب پروپاگاندای رسانه‌ای نشویم، چراکه هجمه‌ها بسیار پیچیده و برنامه ریزی شده است.

او با تاکید بر این‌که اصحاب رسانه باید ظرفیت‌های خود و جامعه را بشناسند، اظهار کرد: به تدریج مرجیعت گروه‌های مرجع و اقشار فرهیخته کمتر شده و در مقابل فلان هنرپیشه که شاید دیپلم هم نگرفته است، به خاطر مسائل ظاهری به هدایت‌گر افکار عمومی تبدیل می‌شود، این همه پروفسور در تبریز داریم کدام یک را برجسته کرده‌ایم؟

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در ادامه با تاکید بر پرداخت به رویداد‌های مهم جامعه، اظهار کرد: باید از دایره انصاف خارج نشده و تمامی برنامه‌ها و اقداماتمان به امید ختم شود.

او خاطرنشان کرد: آمریکا و عربستان در سال ۹۶ روی طرحی به نام شراکت راهبردی قرن ۲۱ با یکدیگر تعهد کردند، که بخش مهمی از این طرح مواجه آمریکا و عربستان با جمهوری اسلامی ایران بود و در سه سطح برنامه ریزی‌هایی را در این رابطه اعمال کرده‌اند. در همان سال نیز مرکز رسانه‌ای بزرگ «اعتدال» افتتاح شده و فعالیت‌هایی را اجرا می‌کند.

او با تاکید بر این‌که به معنی واقعی کلمه در یک جنگ ترکیبی قرار گرفته‌ایم، افزود: جنگ ترکیبی شامل "جنگ اقتصادی، حملات سایبری، دیپلماسی، جنگ اطلاعاتی، پروپاگاندای رسانه‌ای، نیرو‌های نظامی نامنظم، حمایت از نارآمی‌ها و آشوب‌ها و... " است که دشمنان، تمامی این برنامه‌ها را برای جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان با تاکید بر این‌که دشمن به ویژه در راستای پیگیری جنگ اقتصادی برنامه‌های بسیاری را در دستور کار قرار داده و مسائل اقتصادی را در راستای ایجاد اغتشاشات و... مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد، افزود: اکنون، طراحی اصلی دشمن، روی قشر متوسط به پایین جامعه است.

اودر بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که صدا و سیمای مرکز استان، بر پیگیری مسائل اجتماعی نیز حساس بوده و در این رابطه در تلاش برای اجرای برنامه‌های موثر است، افزود: در بسیاری از کشور‌ها شهرداری‌ها اماکنی را جهت ارائه یک وعده غذای گرم به اقشار نیازمند تعبیه می‌کنند؛ در جامعه ما نیز کمیته امداد و یک سری خیران طرحی در راستای "ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری" اجرا می‌کند و در استان ما نیز بیش از ۲۰۰ مرکز در مساجد در راستای کمک به فقرت ایجاد شده است؛ ما نیز به عنوان جامعه رسانه‌ای باید به رسالت‌های خود در موضوع فقر پرداخته و راهکار‌های مورد نیاز را پیگیری کنند.

او در ادامه به اهداف و سیاست‌گذاری‌های صدا و سیمای مرکز استان در مورد برنامه‌های دهه فجر اشاره کرد و افزود: ایجاد شور و نشاط ملی، بازخوانی انقلاب و تبیین گفتمان انقلابی، مقابله با جنگ نرم و دسیسه‌های دشمنان، تبیین نقش انقلاب اسلامی در بیداری هویت دینی و بیداری سایر ملت‌ها، تبیین اهداف بیانیه گام دوم و تشریح کارنامه انقلاب و دستاورد‌های آن از جمله اهداف بوده و همچنین تقویت اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبیین کارآمدی، تاکید بر مردمی بودن انقلاب، تقویت روحیه انقلابی مردم با یادآوری رشادت‌های سردار سلیمانی، تبیین شاخص‌های انقلابی‌گری و افزایش بصیرت و دشمن شناسی، تقویت وحدت و هویت ملی، ترغیب مردم برای حضور پرشور در انتخابات نیز از سایر اهداف و سیاست‌هایی است که در این رابطه می‌تواند مورد توجه باشد.

صفری با تشریح برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان در ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: در این خصوص سریال "جلال" شاخص‌ترین برنامه بوده که به عنوان سریال اصلی شبکه یک از ۱۲ بهمن تا شب ۲۹ بهمن ما پخش خواهد شد، بیش از ۹۰ درصد ساخت این سریال توسط نیرو‌های استانی بوده و سکانس آخر سریال نیز به قیام ۲۹ بهمن تبریز ختم می‌شود.

او با تاکید بر این‌که در سیمای مرکز استان، ۱۵۵ ساعت برنامه تولیدی و تامینی به مناسبت ایام الله دهه فجر پخش می‌شود، گفت: برنامه‌های ایران، دستاورد انقلاب، ویژه برنامه کندیمیز با ارایه دستاورد نظام در روستا‌ها و... از جمله این برنامه‌ها است.

او با بیان این‌که در شبکه استانی صدای مرکز استان نیز ۱۳۰ ساعت برنامه تولیدی و تامینی پخش خواهد شد، گفت: هشت عنوان برنامه تولیدی متنوع همچون صدای انقلاب، قانلی قیام و... از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان با تاکید بر این‌که در بخش خبر نیز برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است، افزود: در بخش فضای مجازی نیز، در قالب تولید پوستر، اینفوگرافیک، عکس نوشته و... فعالیت خواهد کرد.

وی با تشریح برنامه‌های سیمای مرکز استان در خصوص یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در این رابطه فعالیت‌های خود را از آبان ماه شروع کرده‌ایم و ۹۵ ساعت برنامه تولید شده و تا دو هفته بعد از انتخابات نیز پخش خواهد شد؛ برنامه "اخلاق انتخاباتی" با ارائه مطالبات مردمی از نمایندگان، ویژه برنامه "یول بیر"، برنامه "منیم انتخابیم" با ارایه شاخص‌های نماینده اصلح، برنامه "بیریمجی انتخاب"، ایرانیمیز، ویژه برنامه "روز انتخاب" و... از جمله این برنامه‌هاست.

او در ادامه با اشاره به این‌که ۱۴۰ ساعت برنامه نیز در شبکه استانی صدای مرکز استان در رابطه با انتخابات تدارک دیده شده است، افزود: ملت اراده‌سی، دانیشیخ، ویژه برنامه روز انتخاب و... از جمله این برنامه‌ها است.

صفری با تاکید بر این‌که صدا و سیمای مرکز استان در مجموع ۳۵۰ ساعت برنامه در حوزه انتخابات تولید و پخش می‌کند، افزود: تمامی ظرفیت خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم صداو سیمای مرکز استان را از خنثی بودن نجات دهیم و در تمامی بخش‌ها بتوانیم به موضوعات عکس‌العمل نشان دهیم.

وی با تشریح برنامه‌های اداره کل صدا و سیمای مرکز استان در حوزه موسیقی نیز گفت: تاکنون ۲۵ قطعه جدید در مرکز تولید شده که قطعه‌های "بیرلشیک"، "نماهنگ قهرمان ملی" با موضوع "سردار سلیمانی"، موسیقی "من هم سپاهی‌ام" و... از جمله آن است.

او با اشاره به حواشی ایجاد شده در مورد نظرات یک کارشناس مبنی بر آلوده بودن شیر‌ها نیز گفت: در راستای روشنگری در این رابطه نیز در رادیو و تلوزیون میزگرد‌های تخصصی و متنوعی برگزار کرده و ابعاد موضوع از تمامی جوانب مورد بررسی قرار دادیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در ادامه در خصوص خرید ماشین سیار نیز خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک وعده مسئولان در این خصوص، محفق خواهد شد.

او در خاتمه تاکید کرد: در مورد شهید سپهبد سلیمانی نیز ۱۱ هزار و ۱۳۲ دقیقه برنامه در صدا و سیمای مرکز استان تهیه و پخش شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار