در چهارمحال و بختیاری؛

۱۴ طرح آبخیزداری افتتاح می‌شود

همزمان با دهه فجر، ۱۴ طرح آبخیزداری در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با دهه فجر، ۱۴ طرح آبخیزداری با اختصاص اعتباری بیش از ۳۷ میلیارد و ۶۰۹ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: این طرح‌ها در حوزه آبخیزداری، جنگل و مرتع، حفاظت امور اراضی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است که احداث سازه سنگی ملاتی، سازه گابیون و سازه بندخاکی در سطح استان است.

محمدی مقدم اضافه کرد: این طرح‌ها در دو هزار و ۳۷۳ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری اجرا شد و زمینه اشتغال ۵۴۰ نفر را فراهم کرد.

او، تثبیت زمین لغزش، ذخیره نزولات آسمانی، افزایش پوشش گیاهی، کنترل فرسایش خاک و تغذیه آبخوان را از اهداف اجرای این طرح‌ها برشمرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سالجاری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان اختصاص داده شد که نسبت به پارسال دو برابر شده است.

محمدی مقدم گفت: در سالجاری اجرای طرح‌های آبخیزداری برای ۴۵ حوضه آبخیز استان در مساحت ۴۲۲ هزار و ۷۰۹ هکتار در دست اجراست که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او افزود: تاکنون ۶۰۰ هزار هکتار از مساحت عرصه‌های منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری مطالعات آبخیزداری انجام شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار