پهباد سمپاش در قیروکارزین به پرواز در آمد

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین از پرواز پهباد سمپاش در مزارع گندم و کلزای این شهرستان برای اولین بار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی افزود: استفاده از این پهباد و نمایش توانمندی آن در راستای ترویج بکار گیری فن آوری‌های نوین در کشاورزی شهرستان انجام شده است.

او تصریح کرد: کاهش مصرف سم، صرفه جویی در آب، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز، پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، کاهش خسارت له شدگی ناشی از حذف تردد ماشین آلات کشاورزی و بطور کل کاهش هزینه تولید و افزایش سلامت محصول از مهم‌ترین مزایای استفاده از پهباد‌ها است.

به گفته همتی، افزایش اثر بخشی سموم و هدفمند شدن آن، کاهش زمان مورد نیاز و توجه به سلامت اپراتور‌های سمپاشی از دیگر محاسن استفاده از پهباد در سمپاشی مزارع است.

او با اشاره به وجود پهباد‌های مختلف در بازار گفت: جدید‌ترین انواع پهباد‌های سمپاس مجهز به موقعیت یاب‌های جهانی بوده و امکان شناسایی موقعیت اراضی کشاورزی را داشته و با دقت فراوان بدون هم پوشانی اقدام به انجام عملیات می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تشویق کشاورزان در استفاده از این فن آوری‌ها در مزارع به منظور افزایش تولید و کاهش هزینه ها، بیان کرد: کشاورزان علاقه‌مند به خرید پهباد پس از گذراندن دوره آموزشی لازم و سپری کردن مراحل ویژه می‌توانند از تسهیلات کم بهره برای خرید دستگاه بهره‌مند شوند.

کارشناسان اعتقاد دارند که استفاده از پهباد تا ۳۰ درصد موجب کاهش مصرف سموم و افزایش عملکرد ۴۰ برابری نسبت به سمپاشی‌های سنتی می‌شود.

پرواز پهباد‌ها تحت نظارت مرکز ساماندهی پهباد‌های غیر نظامی کشور و کار گروه پهباد اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.