هشدار شرکت‌های بزرگ جهان به کارکنان خود درباره سفر به چین

با گسترده‌تر شدن شیوع ویروس کرونا در چین، شرکت‌های بزرگ جهان به کارکنان خود درباره سفر به این کشور هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، برخی از شرکت‌های بزرگ به کارکنان خود هشدار دادند از سفر‌های غیرضروری به چین جدا خودداری کنند. شرکت‌های فیس‌بوک، الکترونیک ال‌جی و همچنین شرکت استاندارد چارتر سفر کارکنانشان را به چین محدود ساختند.

با بالا رفتن آمار قربانیان بیماری کرونا که از مرز ۱۰۰ گذشته، بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان به کارکنانشان هشدار دادند چناچه ضروری نباشد کلیه سفر‌های خود را به سراسر چین لغو کنند. فیس بوک امروز به کارکنانش در چین توصیه کرد فعالیت‌های خود را از داخل منزل انجام دهند. شرکت لوازم خانگی الی جی کره جنوبی نیز ممنوعیت کامل برای سفر به چین را در دستور کار خود قرار داد و از کارکنانی که در چین به سر می‌برند خواست در اسرع وقت به خانه بازگردند. شرکت استاندارد چارتر نیز سفر کارکنانش را هم به چین و هم به هنگ کنگ ممنوع کرده است.

شرکت «وباستو» آلمان که تامین کننده خورو است و ۱۱ سایت در چین از جمله در شهر ووهان دارد همه شرکت‌های مسافرتی که برنامه‌های سفر به چین و یا از چین دارند را تعطیل کرده است. شرکت هوندای ژاپن نیز به کارکنانش توصیه کرده از سفر به چین پرهیز کنند. شرکت نیسان نیز اعلام کرده قصد دارد با پرواز‌های دولتی تمامی کارکنان و خانواده آن‌ها را از شهر ووهان چین خارج کند.

این در حالی است که بسیاری از خطوط هوایی نیز پرواز‌های خود را به سرزمین چین کاهش داده‌اند، زیرا تعداد کشور‌هایی که در خصوص سفر به این کشور و به ویژه استان هوبی آن که ابتدا ویروس کرونا در آنجا مشاهده شد هشدار داده‌اند در حال افزایش است.

روز گذشته نیز آمریکا هشدار داد واشنگتن باید درباره سفر به سراسر چین تجدیدنظر کند و کره جنوبی نیز امروز به شهروندان خود توصیه کرد از سفر به تمامی نقاط چین پرهیز کنند.

با شیوع ویروس کرونا در چین تاکنون بیش از چهار هزار ۵۰۰ نفر به آن آلوده شده‌اند و ۱۰۶ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار