۱۵ تا ۳۵ درصد تعرفه برخی سازمان‌های وابسته به شهرداری افزایش یافت

شورای شهر قم در جلسه امروز با افزایش ۱۵ تا ۳۵ درصدی خدمات برخی سازمان‌های وابسته به شهرداری موافقت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،امروز در یکصد و سی‌امین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با توجه به افزایش ۲۰۰ درصدی هزینه‌های برخی از خدمات سازمان‌های وابسته به شهرداری، تعرفه خدمات رسانی در سازمان‌های آرامستان ها، مدیریت پسماند، آتش نشانی و خدمات ایمنی، میادین میوه و تره بار، کشتارگاه و پایانه مسافربری و حمل و نقل و ترافیک بین ۱۵ تا ۳۵ درصد افزایش یافت.

مسگری سخنگوی شهری اسلامی شهر گفت: این جلسه ۹ مصوبه داشت که یکی از آن‌ها توافق با معاونت اجرایی آستانه مطهر حضرت معصومه (س) در مورد املاک مسیر طرح‌های به خصوص طرح بلوار فردوسی و تخفیف‌هایی به مجموعه عمرانی حرم بود.

به گفته آقای مسگری اصلاحیه بودجه سازمان حمل و نقل و ترافیک برای سال ۹۸ هم یکی دیگر از این مصوبات است.

رییس شورای اسلامی شهر قم هم در این جلسه با ظالم دانستن پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری، گفت: این افراد با پایمال کردن حقوق ابتدایی نیرو‌های شهرداری می‌خواهند به نان و نوایی برسند.

او اضافه کرد: کارگران شهرداری از برخورد و رفتار‌های پیمانکاران به شدت گله‌مند و ناراضی هستند و مسائل بسیار نگران کننده شده است.

عبدالله جلالی بیان کرد: پیمانکاران شهرداری قم نسبت انجام تعهدات خود برای پرداخت حقوق و تعهد به بیمه تکمیلی کارگران شرکتی شهرداری عمل نمی‌کنند.

جلالی با بیان اینکه از بین رفتن حقوق ابتدایی این افراد ظلم و اجحاف بزرگی در حق کارگرانی است، تصریح کرد: در این رابطه جزئیات بیشتری را به شهردار قم خواهم گفت و امید می‌رود شهرداری برای اصلاح این وضعیت ورود جدی داشته باشد.

جلالی عنوان کرد: هزینه‌های سازمان آتشنشانی در بخش تجیهز و نوسازی بسیار افزایش یافته و دولت باید در تامین هزینه‌های این سازمان اهتمام به خرج دهد.

شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: کمیسیون‌های شورای شهر قم روند رسیدگی به اخذ مجوز تعرفه بهای خدمات سازمان‌های تابعه شهرداری را آغاز کرده است.

همچنین شهردار قم در این جلسه بیان کرد: بودجه پیشنهادی سازمان آتشنشانی قم در سال آینده ۵۷ میلیارد تومان است.

سقائیان نژاد ابراز کرد: برای خدمات رسانی عمومی به مردم باید بهای خدمات شهری به صورت کامل به شهرداری پرداخت شود.

او تصریح کرد: نقش دولت در خدمات شهری به صورت روز افزون کاهش یافته و در این بین تمام نگاه‌ها به شهرداری قم است.

شهردار قم یادآورشد: با ادامه روند حاضر پرداخت نشدن کامل بهای خدمات شهری به شهرداری، قم در مسیر فرسودگی شهری و عدم اجرای عمران و توسعه شهری به پیش می‌رود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.