معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه مطرح کرد؛

یکی از موانع تولید در کشور قیمت گذاری است/باید برای محصولات تولید به دنبال بازار‌های جهانی باشیم

انصاری گفت: یکی از موانع تولید در کشور قیمت گذاری است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در جشنواره حاتم (حمایت از تولید داخلی) اظهار کرد: سال جاری سالی بود که در حوزه تولید حرکت‌های خوبی انجام شد و از افرادی که در شرایط تحریم با چنگ و دندان چرخ‌های تولید را به حرکت در می‌آورند تشکر می‌کنم.

انصاری گفت: باید برای حمایت از تولید داخلی برنامه ریزی کنیم، زیرا فشار تحریم‌ها بسیار زیاد است و سخت‌ترین تحریم‌ها در طول تاریخ به کشور تحمیل شده است، اما با این شرایط شاهد هستیم که در حوزه‌های فولاد، مس و کشاورزی و دانش بنیان کار‌های امیدوار کننده‌ای انجام شده است.

وی گفت: یکی از موانع تولید در کشور قیمت گذاری است.

انصاری بیان کرد: ما اگر بخواهیم تولید داخل به ویژه در بخش کشاورزی را ادامه دهیم و بازار خارجی برای محصولات خود باشیم و اگر فکری برای آن نشود سال آینده با مشکل روبه رو می‌شویم.

وی بیان کرد: ضمن اینکه باید به فکر صادرات محصولات به کشور‌های همسایه باشیم ، باید به دنبال موافقت نامه‌های تجارت به کشور‌های خارج از منطقه باشیم، زیرا کشور‌های همسایه درگیر جنگ هستند و بازار متزلزلی دارند.

وی گفت: ما موافقت نامه تجارت ترجیحی با ترکیه داریم و باید موافقت نامه ترجیحی با حوزه اکو را نیز فعال کنیم که این کار می تواند بازار صادرات محصولات تولیدی ما را تضمین کند.

وی گفت: همچنین موافقت نامه تجارت ترجیحی با هند و مالزی در دست اجرا است.

انصاری بیان کرد: ما تصور می‌کنیم کشور‌های دیگر باید بازار‌های خود را در اختیار ما قرار دهند، اما کشوری وارد بازار ما نشده است و همین موضوع باعث شده تا امروز قرارداد‌های تجارت ترجیحی ما به خوبی پیش نرود و همین موضوع منجر شده که نتوانیم در تمام حوزه ها به خودکفایی برسیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت:در داخل با مشکلات فکری زیادی در فعالیت‌های اقتصادی رو به رو هستیم . کشور ما با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد می‌تواند در تجارت جهانی نقش زیادی داشته باشد و اگر از ظرفیت‌ها استفاده کنیم حتما مشکلات پیش روی اقتصاد کشور حل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار