شهرخودرو در بازی نهایی مرحله حذفی لیگ آسیا به مصاف السیلیه می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوز‌های خراسانی امروز برای دومین نبرد خود در معتبرترین رقابت‌های باشگاهی آسیا به پا می‌خیزند تا از اعتبار و آبروی فوتبال کشور دفاع کنند.
 
۹۰ دقیقه در انتظار فوتبالیست‌های شهرخودرو است تا همانند «شنبه» قبل شگفتی ساز شوند و نامشان در تاریخ فوتبال شرق کشور ثبت شود.
 
همه نگاه ایرانی‌ها به ویژه فوتبال دوستان خراسانی به ۹۰ دقیقه امروز در دوحه است تا شاگردان سرآسیایی با شکست حریف قطری به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند که تاکنون در تاریخ فوتبال شرق کشور چنین افتخاری وجود نداشته است.
 
چشم ایرانی ها به نبرد ۹۰ دقیقه‌ای یوز‌های خراسانی در قطر
 
تیم فوتبال شهرخودرو پس از گذر از تیم الرفاع بحرین، در بازی نهایی مرحله حذفی لیگ آسیا از ساعت ۱۸:۴۰ امروز برای رسیدن به مرحله گروهی باید از سد «السیلیه» قطر بگذرد؛ دیداری که به مراتب سخت‌تر از بازی قبلی است و با حساسیت بیشتری هم دنبال می‌شود.

بازی اول تیم فوتبال شهرخودرو در مرحله حذفی لیگ آسیا با حواشی زیادی همراه بود؛ اما با وجود همه ناملایمات و بی مهری‌ها و حتی تبعیض بین دو نماینده ایرانی (استقلال – شهرخودرو) برای حق پخش تلویزیونی و دیگر مشکلاتی که پیش پای فوتبالیست‌های شهرخودرو بود، آن‌ها صعود تاریخی به مرحله نهایی حذفی داشتند. حالا مجتبی سرآسیایی باید از خانی دیگر که به مراتب سخت‌تر است، بگذرد.
 
در پیروزی ارزشمندی که نماینده فوتبال استان در بازی نخست مرحله حذفی لیگ آسیا به دست آورده است، بازیکنانی نقش کلیدی در تیم شهرخودرو داشتند، به خصوص محمد رضا خلعتبری، امین قاسمی نژاد، سید مهدی رحمتی و مرادمند به وظایف شان در ترکیب شهرخودرو به خوبی عمل کردند. سید مهدی رحمتی واکنش‌های استثنایی روی شوت‌های از راه دور الرفاعی‌ها داشت.

اما در بازی امروز مقابل السیلیه قطر شاهد تقابل‌های دیدنی تری هم هستیم. در رأس هرم این تیم قطری ستاره ایرانی به نام «کریم انصاری فرد» حضور دارد. تقابلی حیثیتی و جذاب که باید در پایان آن یک ایرانی پیروز آن باشد. از طرفی دوئل مهدی رحمتی و کریم انصاری فرد، دو رفیق قدیمی و همبازی سابق در تیم ملی هم یکی از زیباترین اتفاقات دوئل امروز شهر خودرو و السیلیه خواهد بود. شهرخودرو در صورت صعود از مرحله حذفی در مرحله گروهی با تیم‌های شباب‌الاهلی امارات، الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان هم‌گروه می‌شود.
 

مشهدی ها برای اولین بار طعم پیروزی در آسیا را چشیدند


مجتبی سرآسیایی سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو خراسان با اشاره به پیروزی تیمش برابر نماینده بحرین، گفت: ابتدا دلم می‌خواهد که شیرینی این پیروزی ارزشمند را به مردم مشهد هدیه کنم که پس از چندین سال دوباره به درخشش نماینده شهرشان امیدوار شده‌اند و به لطف حضرت رضا (ع) برای اولین بار طعم پیروزی در آسیا را هم چشیدند.
 
او ادامه داد: اگرچه برخی تصمیمات غیرفوتبالی باعث شد تا کنار هواداران‌مان نباشیم و AFC شور و هیجان ورزشگاه امام رضا (ع) را نبیند، اما ان شالله با صعود از مرحله حذفی، اولین سه امتیاز خانگی را در اولین میزبانی آسیایی در ورزشگاه شهرمان و در کنار آن‌ها جشن خواهیم گرفت.
 
سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو با گلایه از کم محلی‌ها به شهرخودرو، گفت: خدا را شکر مشکل مالی نداریم، چون آقای حمیداوی برای تیم ما همه کاری کرده و بهترین امکانات را در شارجه فراهم کرد. اما کمترین توقع از استانی که تیمش برای اولین بار به آسیا می‌رود، این است که حداقل حمایت معنوی کند و کاری کند که اگر روحیه تیم ما ۱۰۰ است ۱۰۰۰ شود.
 
سرآسیایی افزود: ما غریبانه پای در مسابقات آسیایی گذاشتیم، اما با عنایت امام رضا (ع) به پیروزی دست یافتیم تا هواداران مان را شاد کنیم.
 
او با اشاره به دوندگی بی‌امان تیمش مقابل بحرین ادامه داد: این برد مقابل حریفی که فوتبال ملی ایران همواره مقابلش ذهنیت داشته و دارد، فقط یک جور ممکن بود که ما آن حربه را داشتیم.
 
سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو گفت: جدای از تمام مباحث فنی و آنالیز ما برای پیروزی در این بازی غیرت می‌خواستیم که هر بازیکنی داخل زمین رفت تمام وجودش را گذاشت و حتی به رغم تساوی در نیمه اول باز هم ما به گل رسیدیم، چون برای چیزی جز بردن به آسیا نیامده‌ایم.
 
سرآسیایی افزود: این که تیمی در فضای بازی کردن و نکردن، ناگهان راهی آسیا شود و به پیروزی هم دست یابد، چیزی جز تلاش و زحمت بازیکنان نیست که ما را روسفید کردند و نشان دادند که شخصیت شهرخودرو همان تیم ممتازی است که همه از نوع فوتبالش تعریف می‌کنند.
 
او با اشاره به بازی با «السیلیه» قطر، تصریح کرد:کار برای ما تمام نشده است و برای پیروزی به میدان می‌رویم. بازی حساسی است. البته مطمئن هستم دعای میلیون‌ها ایرانی و به ویژه خراسانی‌ها پشتیبان ما خواهد بود.
 

تیم «السیلیه» رقیب سر سخت‌تری از الرفاع است

 

حسن جعفری مدافع تیم شهرخودرو نیز درباره بازی امروز تیمش گفت: هرچند تیم «السیلیه» رقیب سر سخت‌تری از الرفاع است، اما می‌خواهیم با پیروزی مقابل حریف قطری راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شویم.

 
او درباره پیروزی تیمش در برابر الرفاع بحرین، ادامه داد: با شناختی که از الرفاع بحرین داشتیم، می‌دانستیم که باید با تمرکز کامل به زمین برویم و از فرصت‌ها استفاده کنیم. چند موقعیت خوب داشتیم، اما وارد دروازه حریف نشد، حتی به تیرک هم زدیم، در نهایت بازی گره خورد و هرچه به پایان بازی نزدیک‌تر شدیم، کار سخت‌تر شد.
 
مدافع تیم شهرخودرو گفت: خوشبختانه در نهایت با وجود همه اتفاقات عجیب و غریبی که پیش از بازی گریبان شهرخودرو ایران را گرفت، به پیروزی رسیدیم و راهی مرحله بعد شدیم.
 
جعفری افزود: هرچه زمان بیشتر بگذرد، هماهنگ‌تر می‌شویم و رقیب سخت‌تری برای حریفان می‌شویم. روند رو به رشد ما محسوس است و امیدوارم در مصاف با السیلیه، با دستورات تاکتیکی کادرفنی بتوانیم به پیروزی برسیم و راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شویم.

با این که بازی قبلی شهرخودرو در لیگ آسیا از صدا و سیما به صورت مستقیم پخش نشد، اما برای بازی امروز، با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، شرایط پخش زنده دیدار دو تیم شهر خودرو ایران و السیلیه قطر فراهم شد. پایگاه خبری اداره کل ورزش وجوانان خراسان رضوی اعلام کرده است که با پیگیری‌های انجام شده، شرایط پخش زنده مسابقه فوتبال بین دو تیم شهر خودرو ایران و السیلیه قطر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا از شبکه ورزش سیما فراهم شد.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.