برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال در سه سینمای مشهد

هفدهمین جشنواره فیلم امسال فقط در سه سینمای هویزه، آفریقا و اطلس برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال در سه سینمابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نام ۵۴ سالن سینمایی را که در مراکز استان‌ها میزبان این جشنواره خواهند بود اعلام کرد و بر این اساس، سه سینمای هویزه، اطلس و آفریقا میزبان قطعی هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خواهند بود.
 
بر اساس خبری که دیروز در پایگاه اطلاع رسانی جشنواره فجر منتشر شد، ۵۴ سینما در استان‌ها میزبان جشنواره فیلم فجر خواهند بود و سهم مشهد در این بین فعلا سه سینما است. اخبار دریافتی نیز حاکی از آن است که مانند سال‌های قبل، برای هر استان تعدادی از ۲۲ فیلم سودای سیمرغ تعیین خواهد شد که با حمایت دبیرخانه مرکزی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت،
 
همچنین بر اساس اعلام شورای تهیه کنندگان سینما، استان‌ها می‌توانند برای افزایش تعداد فیلم‌ها و اکران کامل ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ، هزینه آن را تامین و در تعامل با تهیه کنندگان آن‌ها را اکران کنند. همچنین بر اساس اعلام دبیر جشنواره فیلم فجر مشهد، پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا مشهد همانند پارسال سینما‌های بیشتری برای میزبانی جشنواره داشته باشد.
 

اکران فیلم‌های جدول در همه سینما‌های میزبان

 
در همین زمینه، رئیس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: سازمان سینمایی تعدادی از فیلم‌های سودای سیمرغ را برای اکران در مشهد در اختیار ما می‌گذارد، اما سعی می‌کنیم تعداد دیگری از فیلم‌ها را هم تهیه کنیم، با این حال فعلا هر تعداد فیلمی که بیاید در همه سینما‌های اعلام شده اکران می‌شود.
 

خرید بلیت از سینما تیکت

 
طبق اعلام دبیرخانه مرکزی، برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه خواهد بود و تصمیم گیری درباره نحوه فروش بلیت فیلم‌ها نیز به دبیرخانه‌های استانی محول شده است. سید حجت طباطبایی در این باره گفت: هنوز زمان خرید بلیت‌ها مشخص نیست، زیرا اسامی فیلم‌ها به ما اعلام نشده است، فیلم‌ها که مشخص شود پس از آن فروش بلیت شروع می‌شود و مخاطبان می‌توانند برای خرید از سایت سینما تیکت اقدام کنند.
 

به مردم حق می‌دهم

 
کمتر از یک هفته تا ۱۵ بهمن و آغاز جشنواره فیلم فجر مشهد باقی مانده، اما همانند سال‌های گذشته، برنامه ریزی‌ها به روز‌های پایانی موکول شده است. اتفاقی که بخش عمده آن بر عهده دبیرخانه مرکزی در تهران است که مخاطبان سینما در شهرستان‌ها را در اولویت برنامه ریزی‌های خود قرار نمی‌دهد. پیش از این محمدرضا محمدی دبیر جشنواره هفدهمین دوره جشنواره فجر به خراسان رضوی در این باره گفته بود: من به مردم حق می‌دهم، ولی به مردم فهیم مشهد عرض می‌کنم، به دلیل این که در حال تلاش برای اکران حداکثر فیلم‌های جشنواره در مشهد هستیم به اجبار جدول را با تاخیر می‌بندیم، والا جدول فیلم‌هایی که بخواهند الان به ما اعلام کنند اگر بر مبنای همان جدول برنامه را ببندیم، فیلم هایمان فوق العاده محدود می‌شود بنابراین تلاش می‌کنیم فهرست فیلم هایمان حداکثری شود، بعد برنامه را رسانه‌ای کنیم.
 

کاهش ۵۰ درصدی تعداد سینما‌های میزبان!

 
تصمیمی که بیانگر حذف سه پردیس سینمایی گلشن، سیمرغ و ویلاژ توریست است. این سه پردیس سینمایی که در منطقه غرب مشهد واقع شده اند، سال گذشته میزبانان خوبی برای جشنواره فیلم فجر بودند و نشان دادند که می توانند در معادلات و برنامه ریزی های سینمایی اثرگذار باشند.
 
حالا با تصمیم فعلی دبیرخانه مرکزی جشنواره در تهران، این ظرفیت از جشنواره فیلم فجر مشهد گرفته شده است و بخش گسترده ای از مخاطبان برای تماشای فیلم های جشنواره با مشکل مواجه خواهند شد. ضمن آن که طبیعتا با توجه به محدودیت زمانی اکران ها، نصف شدن تعداد سینماها، با نصف شدن تعداد مخاطبان نیز همراه خواهد بود. هر چند که امید می رود در روزهای باقی مانده تا آغاز جشنواره، تلاش ها به نتیجه برسد و همچون سال قبل سینماهای بیشتری برای اکران فیلم ها در نظر گرفته شود.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.