در پی شیوع کرونا ویروس صورت گرفت؛

لغو پرواز هواپیما‌های چین به کره‌شمالی تا یک ماه آینده

کره‌شمالی پرواز تمامی هواپیما‌های تجاری از چین به پیونگ‌یانگ را تا پایان ماه فوریه لغو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در کره شمالی با استناد به بیانیه خطوط هوایی چین در پیونگ‌یانگ اعلام کرد در پی شیوع ویروس کرونا در شهر‌های مختلف چین، پرواز همه هواپیما‌های تجاری از چین به کره شمالی تا یک ماه آینده [پایان ماه فوریه] لغو شده است.

طبق اعلام سفارت روسیه، سرنوشت پرواز‌هایی که با پرچم کره شمالی به چین تردد می‌کنند نامشخص است. همچنین فقط دو پرواز به پکن برای ماه آینده برنامه‌ریزی شده است. پرواز‌های میان دو شهر پیونگ یانگ و ولادی ووستوک مانند گذشته هفته‌ای دو بار برقرار خواهد بود.

علاوه بر کاهش ترافیک هوایی ورودی، مقامات کره شمالی بازرسی قطار‌های مسافربری که از چین وارد این کشور می‌شوند را آغاز کرده‌اند. گزارش‌هایی از قرنطینه شدن تعدادی از مسافران در شهر سین اویجیو، در غرب کره شمالی منتشر شده است که گفته می‌شود این افراد علائم خفیف سرماخوردگی را داشته‌اند.

کره شمالی هنگام مقابله با شیوع سارس و ابولا در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۴ اقدامات پیشگیرانه مشابهی را انجام داد و اتباع کره شمالی از جمله دو مقام عالی رتبه را در سین اویجیو به مدت ۲۱ روز قرنطینه کرد.

روزنامه رودونگ سینون چاپ کره شمالی امروز سه‌شنبه گزارش داد مقامات بهداشتی برای ارتقاء سلامت عمومی به سراسر این کشور اعزام شده‌اند تا به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، موارد مشکوک را در مرز‌های زمینی، بنادر و فرودگاه‌ها قرنطینه کنند.

در پی شیوع کرونا ویروس در کشور‌های مختلف جهان، کره شمالی هفته گذشته مرز‌های زمینی خود را به روی گردشگران خارجی که از چین به سوی این کشور رهسپار بودند، بست. در حال حاضر، حدود ۴۵۱۵ نفر در آسیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. امروز برخی منابع خبری از ابتلای ۴ نفر در کره جنوبی به کرونا ویروس خبر دادند. همچنین مواردی از این ویروس خطرناک در کشور‌های ژاپن، ویتنام، کامبوج، سنگاپور، مالزی، تایلند، نپال، تایوان، استرالیا، فرانسه، آلمان، کانادا و آمریکا تایید شده است.

شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین که حدود ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد شروع شده است. طبق آخرین آمار، تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر بر اثر آلوده شدن به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار