راه اندازی ۴۸ هزار هکتار گلخانه تا ۱۴۰۰ در کشور

مجری طرح گلخانه‌های کشور گفت: تا سال ۱۴۰۰ باید ۴۸ هزار هکتار گلخانه در کشور راه اندازی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رادفر در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه گل و گیاه در شیراز، گفت: ایران به دلیل قرار گرفتن در کمربند اقلیمی خشک و نیمه خشک و با توجه به اینکه میزان بارش در ایران یک سوم دنیا و میزان تبخیر سه برابر دنیاست، چاره‌ای جز تولید در محیط‌های کنترل شده نیست.

او با بیان اینکه از سال ٩٢ گام‌های خوبی در توسعه گلخانه‌ها برداشته است، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، سطح زیر کشت گلخانه‌ها در سال ٩٢ که ٨ هزار و ٨٠٠ هکتار بود، اکنون به بیش از ١٨ هزار هکتار رسیده است.

رادفر با اشاره به اینکه تا افق ۱۴۰۰ باید ۴۸ هزار هکتار گلخانه در کشور راه اندازی شود، افزود: طرح توسعه گلخانه‌ها از سال ٩٥ با جدیت شروع شده و تا سال ١٤٠٤ باید به توسعه کامل برسد و برای تامین امنیت غذایی بهترین راهکار تاسیس و توسعه گلخانه‌ها است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گلخانه‌های کشور افزود: در سال ٨٧ سطح گلخانه‌های فارس ٥٧ هکتار بود و اکنون با رشد ١٢ برابری به بیش از ٧٠٠ هکتار رسیده است و این نشان از موفقیت طرح توسعه در این استان دارد.

او با اشاره به ارایه تسهیلات حمایتی و ارزان قیمت به گلخانه داران، گفت: به رغم محدودیت در تامین اعتبارات، یکی از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی طرح گلخانه است که ارزانترین تسهیلات به آن تعلق می‌گیرد.

رادفر ادامه داد: برای این مهم دولت حدود ٧ هزار میلیارد تومان برای تولید محصولات گلخانه‌ای تامین اعتبار کرده است که با کارمزد ٧ و ٩ درصد و در قالب تسهیلات ارزان قیمت و بدون محدودیت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار